دبیر مجمع نمایندگان استان گلستان در مجلس شورای اسلامی با اشاره به ضرورت مانع‌زدایی از مسیر تولید گفت: برخی از واحدهای تولیدی مشکلاتی را در زمینه زیرساخت‌ها مانند برق و آب دارند که باید این موضوعات سریع‌تر برطرف شود.

دبیر مجمع نمایندگان استان گلستان در مجلس: مشکل زیرساختی در برخی شهرک‌ها و نواحی صنعتی استان برطرف شود

به گزارش گلستان ۲۴؛ غلامرضا منتظری در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در گرگان، با اشاره به تلاش مجلس و دولت برای رفع موانع تولید اظهار داشت: چالش‌ها و مشکلاتی که در مسیر تولید وجود دارد باید شناسایی شود و در این زمینه نشست با فعالان صنعتی و تولیدکنندگان می‌تواند گره‌گشا باشد.

وی گفت: در همین زمینه نشست‌های مختلفی را با فعالان عرصه تولید و صنعت در شهرک‌ها و نواحی صنعتی گرگان، سرخنکلاته، آق‌قلا و حیدرآباد داشتیم و جلسه‌ای را هم با مدیران بانک‌ها برگزار کردیم تا وضعیت پرداخت تسهیلات و هزینه کرد آنها بررسی شود.

نماینده مردم گرگان و آق قلا در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه مانع‌زدایی از تولید و حمایت از این بخش نیازمند عزمی جدی و جهادی است گفت: تا زمانی که موانع را از پیش رو برنداریم تحولی اتفاق نخواهد افتاد. بخشی از مشکلات در سطح استان و بخشی هم در سطح ملی قابل پیگیری و برطرف شدن است و مدیران استان باید به رفع موضوعاتی که در حوزه اختیارات آنان است اهتمام داشته باشند.

وی با اشاره به مشکلات تولیدکنندگان و نیاز آنان به تأمین سرمایه در گردش از طریق تسهیلات کم بهره گفت: پرداخت سودهای بانکی بالا برای تولیدکنندگان در شرایط سختی که امروز قرار داریم، میسر نیست و باید شرایطی فراهم شود که وام‌های کم بهره در اختیار تولیدکنندگان قرار بگیرد.

منتظری بیان داشت: علاوه براین برخی از واحدهای تولیدی در زمینه زیرساخت‌هایی مانند برق و آب مشکلاتی دارند که باید دستگاه‌های متولی خیلی زود به آنها رسیدگی کنند و نگذارند به واسطه این مشکلات، چرخ تولید این واحدها از حرکت بایستد.

وی اضافه کرد: وجود مشکلات مالیاتی و تأمین اجتماعی هم از دیگر مسائلی است که واحدهای تولیدی با آن مواجه هستند؛ در نشست‌هایی که با تولیدکنندگان و سرمایه گذاران برگزار شد، اهم این چالش‌ها شناسایی شده و ما به دنبال نشست با استاندار هستیم تا مباحث را جدی‌تر پیگری کنیم.

دبیر مجمع نمایندگان استان گلستان در مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: جذب سرمایه‌گذار یک موضوع مهم است که به ویژه در حوزه صنایع تبدیلی و تکمیلی نیاز جدی به آن داریم.

وی با اشاره به پیگیری بخشی از مشکلات تولیدکنندگان استان در سطح ملی گفت: بخشی از این موضوعات از طریق وزارت اقتصاد در حال پیگیری است. همچنین در گفت‌وگو با وزیر تعاون تأکید کردیم که نیاز است شستا در استان گلستان هم سرمایه گذاری کند. با وجود مزیت‌های فراوان گلستان و ظرفیت‌های بسیاری که این هلدینگ اقتصادی دارد اما نقش و سهمی در استان ندارد. جلسه‌ای با مدیران تأمین اجتماعی داشتیم و امیدواریم به‌زودی تیمی برای بررسی فرصت‌های سرمایه‌گذاری به استان اعزام شود.

 

ارسال نظر

آخرین اخبار