نماینده مجلس خبر داد:

نماینده حوزه انتخابیه غرب استان گلستان در مجلس شورای اسلامی گفت: موضوع ابطال واگذاری غیرمتعارف و غیرقانونی ۶۵ هکتار از سواحل شهرهای بندرترکمن و بندرگز با طرح شکایت در کمیسیون اصل ۹۰ مجلس شورای اسلامی در دست پیگیری است.

پیگیری موضوع ابطال واگذاری غیرقانونی  ۶۵ هکتار از سواحل گلستان در کمیسیون اصل نود

به گزارش ساجد خبر، عبدالجلال ایری  اظهار کرد:: واگذاری ۵۰ هکتار از اراضی ساحلی شهرستان بندرگز به یک شرکت عمانی شائبه ها و مشکلات زیادی دارد که از حدود ۲ ماه قبل موضوع در کمیسیون اصل نود مجلس در حال پیگیری است.

وی اظهارداشت: عرصه مذکور به مستاجر واگذار شده اما تاکنون هیچ عملیات عمرانی و سرمایه گذاری ثمربخشی در منطقه رخ نداده است و هم اینک کمیسیون اصل ۹۰ مجلس با مکاتبه ای با استانداری گلستان پیگیر مشکلات آن است.

ایری در خصوص عرصه واگذار شده به سرمایه گذار در بندرترکمن تصریح کرد: زمینی ساحلی به مساحت ۱۵ هکتار و به مدت ۴۵ سال به یکی از غیر ساکنان منطقه واگذار شده تا زیرساخت های گردشگری در منطقه احداث شود اما هیچ اقدام بنیادی و اساسی دیده نمی شود.

نماینده حوزه انتخابیه غرب استان گلستان یادآور شد : فرد مدعی سرمایه گذاری با احداث تعدادی غرفه کم دوام و اجاره آن به بومیان بیش از چند صد میلیارد ریال درآمد دارد و فقط کمتر از ۱۵ میلیون ریال به شهرداری بندرترکمن پرداخت می کند.

ایری ادامه داد : با وجود آنکه بیش از ۱۰ سال عرصه در اختیار فرد مدعی سرمایه گذاری قرار دارد اما بر اساس مفاد قرارداد زمان ۴۵ ساله واگذاری پس از اتمام ساخت واحدهای پایدار و صدور پروانه ساخت محاسبه می شود.

وی اضافه کرد : این قرارداد از نظر حقوقی مشکلات بسیاری داشته و ضرورت دارد که بازنگری در این قرارداد هرچه سریعتر اجرایی شود؛ به همین خاطر این موضوع در کمیسیون اصل ۹۰ مجلس شورای اسلامی طرح شکایت شده است.

 

ارسال نظر

آخرین اخبار