رییس اتاق بازرگانی گلستان:

رییس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی گلستان با ارزش دانستن اقدام دولت سیزدهم در حذف ارز ۴۲۰۰ تومانی، گفت: با این اقدام بخش کشاورزی گلستان رونق خواهد یافت و تاثیر آن در افزایش درآمد سرانه ساکنان در آینده شاهد خواهیم بود.

حذف ارز 4200 تومانی موجب رونق بخش کشاورزی گلستان می شود

به گزارش خبرنگار گلستان 24، علی‌محمد چوپانی ظهر امروز در نشست با مهدی صفری معاون دیپلماسی اقتصادی وزارت امور خارجه در شهرک صنعتی آق‌قلا، اظهار کرد: وجود کارخانه‌های آرد، ۶۰ کارخانه خوراک دام و طیور، ۶ کارخانه روغن‌کشی از جمله ظرفیت‌های بکر محسوب می‌شود که می‌تواند با حمایت‌های بیشتر برای تقویت صادرات استفاده بهینه کرد.

وی با تاکید بر اعمال سیاست ثابت در صادرات کالا توسط دولت، گفت: اجرای این سیاست را در شرایط کنونی تجار از دولت انتظار دارند تا بازار هدف را از دست نداده و نقش خود را به خوبی در توسعه کشور انجام دهند.

رییس کمیسیون کشاورزی اتاق بازرگانی، صنایع ، معادن و کشاورزی گلستان نیز با قدردانی از اقدام دولت سیزدهم در بسیج سفر در رونق دیپلماسی اقتصادی، گفت: تحقق این مهم را در نمایشگاه اخیر در قزاقستان با حمایت از تجار کشورمان شاهد بودیم.

امیر یوسفی افزود: توجه به دیپلماسی اقتصادی در وزارت امور خارجه، موجب دلگرمی تجار کشور برای رفع موانع در توسعه تجارت شده است.

وی همچنین بر رفع موانع در واردات قطعات کارخانه‌ها، استفاده بهینه از ظرفیت بازار ترکمنستان، سرمایه‌گذاری در کشت فراسرزمینی تاکید کرد.

مهدی صفری معاون دیپلماسی وزیر امور خارجه از شامگاه جمعه وارد استان گلستان به منظور بازدید از زیرساخت‌ها و ظرفیت‌های گمرک اینچه‌برون، نشست با مسوولان ارشد استان و فعالان اقتصادی شده است.

مطابق گزارش اتاق بازرگانی گرگان ، بیش از ۸۰۰ فعال اقتصادی در گلستان دارای کارت بازرگانی از این اتاق هستند و عمده فعالیت فعالان اقتصادی استان در کشورهای آسیای میانه است.

 

ارسال نظر

آخرین اخبار