معاون توسعه مدیریت و منابع وزیر کشور :

معاون توسعه مدیریت و منابع وزیر کشور گفت: برنامه هفتم توسعه باید برایش سیاست راهبردی تعریف کنیم که آن سیاست باید به برنامه جهش دهد.

تعریف سیاست راهبردی برای برنامه هفتم توسعه/ نقش مهم برنامه‌ریزی در برنامه‌های توسعه‌ای

به گزارش خبرنگار گلستان 24، ابوطالب شفقت روز پنجشنبه در نشست تخصصی معاونین توسعه مدیریت و منابع دستگاه‌های اجرایی گلستان در سالن شهید رجایی استانداری اظهار کرد: باید منابع را به سمتی ببریم که اشتغال در آن وجود داشته باشد، زیرا اشتغال بزرگ‌ترین خدمت به مردم است، اما متاسفانه مدل اقتصاد ما کلان و مدل جمعیتی خُرد است.

وی افزود: نقش برنامه‌ریزی می‌طلبد به آن توجه کنیم و شعار و ادعا دولت را مبنی بر مردمی بودن با حضور کنار آحاد جامعه پررنگ کنیم و مردم این حضور را حس و لمس کنند و در واقع مردم، عناصر ما هستند که باید به آنان توجه کنیم.

شفقت گفت: نیروی انسانی در دستگاه‌ها ذخیره ارزش‌ساز هستند که باید آنان را با حفظ کرامت‌شان تربیت، برایشان برنامه‌ریزی و در کنار بهره‌وری از آنان، شرایط رفاهی عمومی فراهم کنیم.

معاون توسعه مدیریت و منابع وزیر کشور گفت: وظیفه ما در این معاونت برنامه‌ریزی به عنوان یک وظیفه مهم است که برای برنامه‌ریزی باید در گام اول داده‌ داشته باشیم، به آن داده‌ها وزن دهیم و سپس براساس یک برنامه و هدف مشخص آنها را کنار هم بگذاریم تا به نتایج مطلوب و دلخواه برسیم.

وی در ادامه تصریح کرد: در ۴۳ سال گذشته به ویژه از دولت نهم تاکنون، دولت بزرگ‌تر شده در صورتی که بنا بود در دهه ۸۰ کارها را به دست مردم بسپاریم و دولت را چابک‌سازی کنیم، اما به علت نداشتن برنامه این کار صورت نگرفت.

وی تصریح کرد: براساس چشم‌انداز تعریف شده در کل در سند ۱۴۰۴، قرار بود آغاز برنامه هفتم سال ۱۴۰۰ و سال پایان با همراه با سال سند چشم‌انداز باشد، اما بی‌نظمی و بی‌برنامگی باعث شد تا در دو برنامه یک سال عقب باشیم و در واقع دو سال خطای عملکردی داریم و تلاش کنیم تا این خطا در برنامه هفتم تکرار نشود.

معاون وزیر کشور گفت: نقش برنامه‌ریزی در برنامه‌های توسعه‌ای بسیار مهم است و اگر به برنامه‌ریزی توجه کنیم، تاثیر بسیار زیادی، در روند رشد و توسعه خواهد داشت.

شفقت ادامه داد: با نگاهی به سازمان‌های هزینه‌بر و میزان و نوع بهره‌وری آنان باید برنامه‌ای نوشته شود که بیشتری بهره‌وری را داشته باشد و آن برنامه باید به سمت چشم‌اندازهای دوردست برود که براساس بیانیه گام دوم انقلاب باید در برنامه‌ها به الگوی اسلامی ایرانی دست یابیم.

وی افزود: مسوولان باید بررسی کنند که دولت چه خدمتی به مردم می‌دهد و چه درآمدی از آنان می‌تواند داشته باشد که این خدمت و درآمد یک چرخه متصل به هم بوده که برای اتصال درست و چرخش این چرخه، باید دولت برنامه‌ریزی داشته باشد و در مجموع همه چیز به نظام برنامه‌ریزی مرتبط است.

وی خاطرنشان کرد: همه ما باید اهتمام داشته باشیم و از مدل بودجه‌ریزی مالیات پایه به مدلی برسیم که اثر آن به منطقه برگردد و این بودجه‌ریزی باید طوری باشد تا از مدل سرمایه‌گذاری به بهره‌برداری مفید دست یابیم.

 

ارسال نظر

آخرین اخبار