استاندار گلستان:

استاندار گلستان گفت: محرومیت زدایی از چهره روستاها یکی از اهداف مهم و بلند مدت دولت سیزدهم است که با گذشته یکسال از عمر این دولت و فعالیت های دستگاه های مختلف اجرائی در حوزه روستاهای استان نشان از اجرائی شدن این عزم جدی دارد.

توجه دولت سیزدهم محرومیت زدایی از روستاها است/ با جدیت به دنبال اتمام طرح نیمه تمام آبیاری نوین در روستای وحدت هستیم

به گزارش خبرنگار گلستان 24، علی محمد زنگانه ظهر امروز در مراسم  بهره‎برداری و کلنگ زنی متمرکز طرح های بنیاد مسکن انقلاب اسلامی گلستا در روستای وحدت شهرستان آق قلا ، اظهار کرد: در سنوات گذشته توزیع ناعادلانه آب در این منطقه مشکلات زیادی را برای مردم و کشاورزی ان بوجود آورد که امروز بهای سنگین َان را به لحاظ اقتصادی روستائیان می پردازند.

وی افزود: قریب به ۹۰ آب بندان غیرمجاز در بالا دست گرگانرود در حال فعالیت است که امسال بدون وقفه و بر اساس مصوبه شورای تامین به اب منطقه ای اعلام کردیم تا اواسط آبان ماه تمامی آبندان های غیر مجاز و در بستر رودخانه گرگان روز به سرعت تخریب شود تا آب به این منطقه وارد شود.

استاندار گفت: بهره برداری از چند طرح ساخت مسکن و همچنین کلنگ زنی ساخت واحد های مسکونی در روستا نشان از همدلی و همراهی مدیران بخش های مختلف در استان دارد که این  اتفاق را به فال نیک میگیریم چرا که توسعه استان از رفع محرومیت ها در مناطق کم برخودار شروع می شود.

وی اظهار کرد: باید هوشیار باشیم چرا که در شرایط فعلی بسیاری از معاندان و مخالفان نظام و دولت سیزدهم مدام به دنبال تفرقه افکنی در بین اقوام مختلف هستند و با توجه به اینکه در استان گلستان اقوام متعددی زندگی میکنند نیازمند همدلی و اتحاد بیشتری هستیم تا این افراد با تفرقه افکنی مانع توسعه نشوند.

استاندار تاکید کرد: درآمد سرانه مردم گلستان نصف درآمد سرانه مردم کشور است و میزان تولید ناخالص استان در حال حاضر ۵۶ هزار میلیارد تومان است که بر اساس سند استراتژیک استان تلاش داریم در سال ۱۴۰۴ درآمد سرانه مردم گلستان را به میانگین کشوری و تولید ناخالص را به ۱۱۲ هزار میلیارد تومان برسانیم و برای این کار به ۲۲۴ هزار میلیارد تومان سرمایه‌گذاری نیاز است.

وی گفت: همه باید برای تحقق چشم انداز به اشتراک گذاشته شده استان در افق ۱۴۰۴ استان تلاش کنند. چشم اندازی که با تلاش قریب به ۵۰۰ نفر از نخبگان و بر اساس برنامه استراتژیک استان اعلام شده است.

زنگانه بیان کرد: یکی از اقدام اساسی دولت در گلستان علاج بخشی خلیج گرگان بود بر اساس مصوبه ستاد ملی تالاب ها باید این برنامه با ۱۴ مداخله صورت گیرد که مهمترین آن لایروبی سه کانال آشوراده، چاپاقلی و خزینی در ظرف زمانی یک سال و نیم است و خوشبختانه اعتبار مصوب ۵۰۰ میلیارد تومانی برای آن در نظر گرفته شده و در مرحله اول ۱۰۰ میلیارد تومان به سازمان بنادر و دریانوردی تخصیص یافت تا پیمانکار پروژه یعنی قرارگاه سازندگی در آن فعال شود و در این مرحله در حال احداث چهار دایک برای دفع لای های برداشته شده با استفاده دو دستگاه کاتر ساکشن هستیم.

وی ادامه داد: بیش از ۶۰ درصد زمین مورد نیاز مسکن روستایی برای احداث ۲۸ هزار واحد در طول ۴ سال تامین شده و بر اساس جلسات مستمر پیگیر تامین زمین در مناطق شهری از محل اراضی مازاد دستگاههای اجرایی هستیم و با مدیرانی که به هر دلیل مانع از ارائه زمین مازاد شوند برخوردار جدی خواهد شد چراکه حداقل ۳۰ تا ۴۰ درصد در شهرهای کوچک و در شهر کلان گاهی تمام حقوق ماهیانه صرف اجاره بهای مسکن می شود و دولت با جدیت به دنبال تحقق اهداف نهضت ملی مسکن است.

گفتنی است در این مراسم کلنگ ساحت 200 واحد مسکونی طرح ملی جوانان در روستای وحدت بخش وشمگیر  آق قلا زده  و از 1415 مسکن بهره برداری و 500 فقره سند به مالکان اعطا شد.

 

ارسال نظر

آخرین اخبار