معاون استاندار گلستان و فرماندار ویژه گنبدکاووس با نامناسب دانستن وضعیت ترافیک شهری و جاده‌های روستایی و برون شهری شهرستان مرزی گفت: حاصل این وضعیت، بالا بودن شمار تصادفات و سوانح رانندگی در منطقه است که باید برای بهبود زیرساخت‌های آن برنامه‌ریزی شود.

فرماندار: وضعیت ترافیک شهری و جاده‌های گنبدکاووس مناسب نیست

به گزارش گلستان ۲۴؛ به نقل از ایرنا، مهدی دهرویه روز چهارشنبه در نخستین جلسه شورای ترافیک گنبدکاووس در سالجاری افزود: دستگاه‌های متولی حوزه ترافیک شهری و جاده‌های روستایی و برون شهری از جمله شهرداری، بخشداری، راهنمایی و رانندگی، راهداری و حمل و نقل جاده‌ای و پلیس راه باید با همفکری و همراهی یکدیگر نسبت به بهبود وضعیت نامناسب موجود اقدام نمایند.

وی اضافه کرد: بیشترین آسیب اعم از خسارت مالی و جانی، از نامناسب بودن وضعیت ترافیک شهری و جاده‌های روستایی و برون شهری به مردم وارد می‌شود و مدیران ادارات و نهادهای متولی در این حوزه مسوول هستند.

دهرویه ادامه داد: در جلسات شورای ترافیک، اعضای شورا  درصورت بیان مسائل و مشکلات باید راهکار کارشناسی متناسب با قوانین و دستورالعمل‌های موجود نیز ارائه کنند تا در همین جلسه تصمیم گیری و تصویب شود.

فرماندار ویژه گنبدکاووس با تاکید بر ضرورت برگزاری مستمر و ماهانه جلسات شورای ترافیک شهرستان گفت: برگزاری این جلسات به سبب بررسی مسائل و مشکلات ترافیکی و جاده‌ها که بهره‌بردار آن مردم هستند، بسیار مهم و حضور روسای ادارات و نهادهای عضو در آن ضروری است.

وی همچنین بر لزوم ساماندهی ناوگان حمل و نقل عمومی و اختصاص خودروهایی برای مناطق کمترتوسعه یافته و محروم شهری گنبدکاووس و روستاهای این شهرستان تاکید کرد و افزود: استفاده از ناوگان عمومی با کرایه مصوب حق مردم ساکن در این مناطق است. 

در این جلسه، همچنین برخی اعضا، جانشین پلس راهنمایی و رانندگی و فرماندهان پلیس راه مرتبط با حوزه استحفاظی گنبدکاووس به بیان نقطه نظرات و ارائه گزارش از وضعیت ترافیک شهری، جاده‌ها و بروز سوانح رانندگی در آن پرداختند.

برنامه ریزی برای ایجاد بازار موقت (فصلی) در زمان برداشت هندوانه و خربزه، ساماندهی مسافرکش‌های شخصی برون شهری، پیش بینی پارکینک در نقاط پرترافیک شهری، نصب سرعت‌کاه و علائم و تابلوهای راهنمایی و رانندگی در جاده‌های روستایی و برون شهری، پیگیری گنجاندن استعلام از شهرداری در سامانه الکترونیکی صدور پروانه کسب، پیگیری ایجاد توقفگاه طبقاتی توسط مالکان یک مجتمع تجاری در گنبدکاووس، ایجاد حفاظ در ۲ عرصه متعلق به جهادکشاورزی به منظور جلوگیری از ورود موتورسیکلت‌ها در آن و اجرای حرکات خطرناک توسط راکبان، مجهز کردن یک خودروی پلیس راهنمایی و رانندگی به دوربین سیار ثبت تخلفات رانندگی درون شهری، تسریع در تجهیز دوربین‌های ترافیکی و ثبت تخلفات رانندگی و استفاده از آنها و فراهم کردن شرایط استفاده از ۲ دور برگردان استاندارد جاده گنبد - مینودشت از مهمترین مصوبات جلسه شورای ترافیک این شهرستان بود.

گنبدکاووس با ۳۷۵ هزار نفر جمعیت دومین شهرستان بزرگ استان گلستان است.

 

ارسال نظر

آخرین اخبار