مدیرکل کمیته امداد گلستان :

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) گلستان گفت: برای ایجاد این فرصت‌های شغلی ۸۵ میلیارد ریال اعتبار تسهیلات به کارفرمایان پرداخت می‌شود.

پرداخت  ۸۵ میلیارد ریال اعتبار تسهیلاتی به کارفرمایان

به گزارش گلستان 24، عیسی بابایی اظهار کرد: کارفرمایان و سرمایه‌گذاران استان با استفاده از مزایای طرح به‌کارگیری مددجویان و کارجویان واجدشرایط در دهک‌های یک تا پنج، امسال ۲ هزار و ۵۰۷ فرصت شغلی ایجاد می‌کنند. 

وی افزود: بسته تشویق کارفرمایی این نهاد فقط محدود به مددجویان کمیته امداد نیست و شامل همه افراد واجد شرایط دهک‌های اول تا پنجم می‌شود.

به گفته وی سرمایه‌گذار می‌تواند برای جذب افراد معرفی‌شده توسط این نهاد به ازای هر نفر، از یک میلیارد ریال تسهیلات قرض الحسنه با نرخ چهار درصد استفاده کنند.

بابایی اضافه کرد: در صورتی که کارفرمایان نیروی کار خود را از مددجویان کمیته امداد جذب کرده و از تسهیلات مربوطه استفاده نکنند، تا حداکثر سه سال سهم ۲۳ درصد کارفرمایی، توسط کمیته امداد واریز می‌شود.

به گفته وی امسال تعهد این اداره کل ایجاد ۱۲ هزار و ۵۳۳ فرصت شغلی با اعتبار هفت هزار و ۳۰۰ میلیارد ریال است که در قالب اجرای طرح های راهبری شغلی، هدایت شغلی، ایجاد فرصت شغلی و دانش بنیان اجرا می‌شود.

وی ادامه داد: از ابتدای امسال تاکنون بیش از ۳ هزار و ۱۰۰ فرصت شغلی توسط کمیته امداد گلستان ایجاد شد.

بابایی همچنین آموزش، اجرای طرح پنل خورشیدی، ایجاد زنجیره ارزش نوغانداری، زنجیره ارزش فرش و صنایع دستی، زنجیره ارزش زراعت چوب ، زنجیره ارزش شیلات و حمایت از طرح‌های دانش بنیان را از جمله مهم‌ترین برنامه‌های اشتغال‌زایی و خودکفایی مددجویان این نهاد در استان برای سال جاری برشمرد.

مطابق گزارش اداره کل کمیته امداد گلستان، در این استان ۱۵۱ هزار و ۸۸۱ نفر در قالب ۸۰ هزار و ۳۱۴ خانوار زیر پوشش خدمات این نهاد قرار دارند که براساس ظرفیت سنجی صورت گرفته، ۸۴ هزار نفر از مددجویان رده سنی ۱۸ تا ۶۵ سال مستعد سرمایه گذاری برای ایجاد اشتغال و خودکفایی هستند.

 

ارسال نظر

آخرین اخبار