مدیرکل کمیته امداد گلستان:

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) گلستان گفت:سرمایه گذاری در صنعت نوغانداری یکی از زنجیره های تولید بوده که این نهاد ۵۰ هکتار توتستان را در استان ایجاد کرده و علاوه بر این ۴.۵ هکتار قلمستان توت را راه‌اندازی که ظرفیت تولید و توزیع ۶۰۰ هزار قلم توت را برای پرورش را به وجود آورده است.

ایجاد ۵۰ هکتار توتستان برای صنعت نوغانداری/ ایجاد هزار و ۴۵۰ فرصت شغلی از ابتدای امسال

به گزارش خبرنگار گلستان 24، عیسی بابایی روز دوشنبه در نشست خبری قرارگاه خبری شهید همدانی استانداری گلستان اظهار کرد: از ابتدای امسال هزار و ۴۵۰ فرصت شغلی توسط کمیته امداد استان ایجاد شده است.

وی افزود: سال قبل کمیته امداد گلستان توانسته بود هشت هزار و ۵۰۰ فرصت شغلی را از طریق منابع در اختیار قرار داده شده، برای متقاضیان واجد شرایط زیر پوشش ایجاد کند.

بابایی گفت: اجرای سیاست توانمندسازی خانواده‌های، فقط برای مددجویان نیست بلکه شامل دهک‌های اول تا پنجم جامعه متقاضی را شامل می شود و این دسته از متقاضیان می‌توانند از خدمات کمیته امداد استان در این زمینه برخوردار شوند.

به گفته وی، اعتبارات برای ایجاد فرصت شغلی کمیته امداد استان در سال جاری ۶ هزار و ۹۰۰ میلیارد ریال اعتبارارازان قیمت چهار درصد با بازپرداخت هفت ساله در نظر گرفته شده که این اعتبار ۲.۵ برابر نسبت به سال قبل رشد دارد.

بابایی بیان کرد: ایجاد این تعداد فرصت شغلی توسط این نهاد در گلستان در راستای عمل به اعتماد دولت سیزدهم به کمیته امداد برای تحقق ۵۰ درصد از تعهد شغلی و سیاست توانمندسازی خانواده‌های واجد شرایط در سال جاری است.

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) گلستان از اعطای بسته تشویقی به کارفرمایان برای جذب به کار علاوه بر مددجویان این نهاد، دهک‌های یک تا پنج جامعه خبر داد و گفت: این نهاد به ازای جذب هر نفر، یک میلیارد ریال تسهیلات ارزان‌قیمت برای کارفرمایان قرار می‌دهد.

وی افزود: سال قبل این بسته تشویقی برای کارفرمایان صرف جذب مددجویان کمیته امداد بود.

وی بهره‌برداری بیش از ۳۵۰ طرح اشتغالزا و ۲۲۲ خانه محرومان و شروع سرمایه‌گذاری در حوزه تولید برق با واگذاری ۱۰۰ پنل خورشیدی به مددجویان واجد شرایط در کمیته امداد استان را از مهمترین طرح‌های آماده بهره‌برداری این نهاد در هفته دولت سال جاری برشمرد.

بابایی به فعالیت‌های حوزه فرهنگی اشاره کرد و گفت: استفاده از ظرفیت ایجاد مراکز نیکوکاری در افزایش مشارکت مردمی در توانمندسازی خانوارهای نیازمند، اجرای طرح ۳۱۳ با بهره‌گیری از روحانیان و همسران آنها به منظور ارتقای سطح آگاهی دینی مددجویان و سرمایه‌گذاری در هدایت تحصیلی دانش آموزان مستعد و نخبه زیر پوشش نهاد و قبولی در کنکور سراسری از جمله طرح‌های فرهنگی کمیته امداد استان است.

 

ارسال نظر

آخرین اخبار