مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای گلستان :

مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای گلستان گفت: گلستان دارای ۵۳۰ آموزشگاه آزاد فنی و حرفه‌ای خصوصی در بحث آموزش‌های مهارتی‌ است که ۶۰۰ مربی در این مراکز آموزش‌های لازم مهارتی را به هنرجویان آموزش می‌دهند.

 گلستان دارای ۵۳۰ آموزشگاه آزاد فنی و حرفه‌ای خصوصی است/تجهیزات برخی کارگاه ها فرسوده است

به گزارش گلستان 24، حمزه کرایلو شامگاه جمعه در دیدار معاون وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی و رییس سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای با مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی گلستان اظهار کرد: گلستان دارای ۱۸ مرکز آموزش دولتی و ۱۱۸ کارگاه ثابت فعال دولتی است.

مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای گلستان گلستان: ۱۳۲ مربی هم در این مراکز آموزش‌های مهارتی را به گروه‌های هدف ۱۹گانه می‌آموزند.

وی افزود: با وجود محوریت اقتصادی کشاورزی در این استان و سابقه طولانی زراعت و باغداری در مناطق گوناگون، استقبال هنرجویان و شرکت‌کنندگان در دوره‌های آموزش فنی و حرفه‌ای صنعتی بیشتر از کشاورزی است. 

کرایلو گفت: باید برنامه‌ریزی جامع و مدونی صورت گیرد تا گرایش و استقبال به آموزش‌های فنی و حرفه‌ای کشاورزی بیشتر شود.

وی بیان کرد: با توجه به شرایط ایجاد شده و استقبال از آموزش‌های فنی و حرفه‌ای حوزه صنعت، نیاز است کارگاه‌های این حوزه تجهیز شود، زیرا تجهیزات این حوزه کارگاهی فرسوده است.

وی افزود: از ابتدای سال جاری تا پایان مرداد ماهه، یک میلیون و ۵۳۹ هزار نفر ساعت آموزش فنی و حرفه‌ای ارائه شد که این عملکرد در دولت سیزدهم به نسبت دولت دوازدهم ۱۱۹ درصد رشد داشت.

وی تصریح کرد: در شرقی‌ترین نقطه استان (شهرستان مراوه‌تپه) فاصله روستاها تا مراکز آموزش زیاد است و این مشکلی در زمینه آموزش و استقبال علاقمندان به مهارت‌آموزی ایجاد کرده که نیاز است حداقل یک خوابگاه در این شهرستان احداث کنیم تا بخش قابل توجهی از مشکلات مهارت‌آموزی مشتاقان و علاقمندان به حضور در کلاس‌های آموزش فنی و حرفه‌ای در مراوه‌تپه برطرف شود.

مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای گلستان گفت: از محل ردیف اعتباری فرمانداری برای تکمیل این پروژه ۳۱۰ میلیارد ریال در نظر گرفته شد.

کرایلو اضافه کرد: همچنین برای تکمیل مرکز آموزش فنی و حرفه‌ای خواهران در شرق این استان واقع در گنبدکاووس از محل اعتبارات و مصوبات سفر رییس جمهور در اسفند ماه سال گذشته به گلستان، ۹۰ میلیارد ریال مصوبه شده است.

 

ارسال نظر

آخرین اخبار