رییس سازمان فنی و حرفه‌ای کشور:

معاون وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی و رییس سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای کشور از وجود ۶ هزار و ۵۰۰ استاندارد آموزشی در این سازمان خبر داد و گفت: تلاش داریم این تعداد استاندارد آموزشی را با بهره‌گیری از تکنولوژی‌های برافکن و دانش بنیان به ۱۷ هزار مورد برسانیم.

استانداردهای آموزشی فنی و حرفه‌ای به ۱۷ هزار مورد افزایش می‌یابد

به گزارش گلستان 24، غلامحسین حسینی‌نیا روز شنبه درحاشیه افتتاح نخستین آموزشگاه فنی و حرفه ای آزاد در حوزه کشاورزی کشور در مینودشت به خبرنگاران اظهارداشت: استاندارد آموزشی در کشورهای پیشرفته ۹ هزار ۵۰۰ مورد است که در صورت تحقق برنامه و اهداف تدوین شده درحوزه استانداردهای آموزشی فنی و حرفه‌ای کشور، آمار این حوزه در مقایسه با کشورهای پیشرفته حدود ۲ برابر خواهد شد.

وی با بیان اینکه همکاران ما در معاونت آموزش، سنجش و استاندارد سازی برای تحقق اهداف درحال فعالیت هستند، افزود: مراکزی مانند آموزشگاهی که امروز افتتاح شد به استانداردهای تخصصی حوزه کشاورزی کمک می کند ضمن اینکه برآورد می‌شود بیش از ۶۰ درصد افرادی که آموزش‌های مهارتی را فرا می‌گیرند، جذب بازار کار می‌شوند.

حسینی نیا بابیان اینکه در برخی رشته‌های مهارت محور و کم سرمایه، ۱۰۰ درصد افراد پس از فراگیری آموزش‌ها جذب بازار کار می‌شوند، اضافه کرد: در این حوزه ۴۷۲ شغل شناسایی شده که سرمایه اصلی فرد، تنها مهارت است و درصد اشتغال‌ آنها بالاتر از میانگین‌های تعریف شده است.

رییس سازمان فنی و حرفه‌ای کشور همچنین از تغییر نگرش در این سازمان از استاندارد شغلی به شکل تخصصی‌تر و استاندارد شایستگی خبر داد و گفت: در این تغییر نگرش هر شغل را به چند شایستگی تقسیم و روی آن فعالیت و آموزش پودمانی انجام می‌دهیم.

وی بیان داشت: در آموزش‌های پودمانی چه بسا خیلی از شایستگی‌ها خودشان به تنهایی یک شغل ایجاد کنند مثلا در یک رشته‌ای به‌عنوان برق ساختمان ما بحث هوشمندسازی ساختمان را داریم که این افراد می‌توانند با یادگرفتن همین موضوع و شاستگی به یک شغل برسند.

حسینی نیا همچنین گفت: امروز تمرکز سازمان فنی و حرفه‌ای به سمت آموزش‌های مهارت محور دانش بیان است و چندی قبل هزار و ۲۳۷ استاندار شایستگی مهارت بنیان را در کشور رونمایی شد.

وی افزود: تلاش داریم این گونه آموزش‌ها را تا پایان امسال به ۲ هزار و ۵۰۰ استاندارد شایستگی مهارت محور افزایش دهیم.

 

ارسال نظر

آخرین اخبار