مدیرعامل اتحادیه تعاونی‌های عشایری گلستان :

مدیرعامل اتحادیه تعاونی‌های عشایری گلستان گفت: عشایر از طرح اجرایی «دریافت علوفه به‌جای پول نقد در ازای تحویل دام سبک زنده خود» با قیمت تضمینی به اداره کل پشتیبانی امور دام استان استقبال نکردند.

عشایر گلستان از طرح دریافت علوفه به‌جای بهای دام استقبال نکردند

به گزارش گلستان 24، مهدی شمشادیاناظهار کرد: با هدف حمایت از تولیدکنندگان دام به ویژه جامعه عشایری در شرایط خشکسالی مقرر شد امسال دام‌های این قشر با قیمت بیشتر از بازار به صورت تضمینی با هدف تامین گوشت قرمز توسط اداره کل پشتیبانی امور دام گلستان خریداری شود.

وی افزود: با اجرای این طرح از هشتم مرداد تاکنون عشایر گلستان ۷ هزار و ۹۰۵ راس بره نر پرواری به وزن ۳۶۷ هزار و ۹۹۹ کیلوگرم را به قیمت هر کیلوگرم ۸۵۰ هزار ریال تحویل دادند اما تاکنون پولی بابت فروش خود دریافت نکردند و اداره کل پشتیبانی امور دام گلستان اعلام کرده به محض تامین اعتبار از طریق مراجع مربوطه پول عشایر پرداخت می‌شود.

مدیرعامل اتحادیه تعاونی‌های عشایری گلستان، قیمت فعلی هرکیلوگرم دام زنده را در بازار ۷۰۰ هزار ریال اعلام کرد و گفت: نرخ تعیین شده برای خرید تضمینی از قیمت بازار بیشتر است لذا عشایر هم برای جبران بخشی از هزینه‌های خود که به طور تقریبی برای پرواربندی هر کیلوگرم دام زنده یک میلیون و ۱۰۴ هزار ریال تمام می‌شود، دام‌های خود را با این شرایط تحویل دادند.

شمشادیان افزود: از حدود سه هفته قبل طرحی مطرح شد که عشایر در صورت تمایل می‌تواند به عنوان تهاتر بابت دام تحویلی خود از طریق سامانه بازارگاه نهاده جو با نرخ مصوب هر کیلوگرم ۱۲۱ هزار ریال به عنوان علوفه دریافت کنند اما با توجه به قیمت بیشتر از بازار این نهاده دولتی، اجرای آن مورد استقبال قرار نگرفت.

وی ادامه داد: با توفقات صورت گرفته قیمت جو دولتی وارداتی از کیلویی ۱۲۱ هزار ریال به ۱۱۳ هزار ریال کاهش یافت اما همچنان از قیمت ۱۰۴ تا ۱۰۷ هزار ریال بازار آزاد بیشتر است چرا که هم اکنون جو منطقه در بازار آزاد با قیمت مناسب عرضه می‌شود.

مدیر عامل اتحادیه تعاونی‌های عشایری گلستان گفت: با توجه به شرایط پیش آمده و نبود نقدینگی، در حال بررسی پیشنهادهای دیگر در بحث تامین نهاده دام از طریق کارخانجات تولید خوراک دام هستیم.

 

ارسال نظر

آخرین اخبار