رئیس کمیسیون گردشگری شورای شهر گرگان:

رئیس کمیسیون گردشگری شورای شهر گرگان گفت: اصل طرح تله کابین گرگان رد نشده است و در حال حاضر در حال کارشناسی زیست محیطی است.

طرح تله کابین رد نشده است/سرمایه گذاری در گرگان نیازمند حمایت است

به گزارش خبرنگار گلستان 24، علی اکبر بصیر نیا عصر امروز در نشست خبری با رسانه ها اظهار کرد: طرح تله کابین بعد از کشمکش های زیاد و بازدید جدید رئیس محیط زیست کشور به دلیل اینه گفته می شود بالای 5 هکتار است برای بررسی های زیست محیطی به کارشناسان این سازمان واگذار شده و به زودی جواب آن اعلام می شود.

وی افزود: چنانچه طرح تله کابین در گرگان اجرائی شود ماندگاری مسافر همانند استان های همجوار در مرکز استان بیشتر خواهد شد و با جلسات متعددی که با پلیس راهور و دیگر کارشناسان نیز گذاشته شده مشکل ترافیکی برای محور ناهار خوران بوجود نخواهد آمد و چنانچه ترافیکی سنگینی ایجاد شود می تواند برای ساعاتی تله کابین را خاموش کرد.

بصیر نیا گفت: بهتر است برای اجرای طرح های گردشگری با احساسات نظر داده نشود چرا که نظرات بدون کارشناسی در برخی مواقع موجب سنگ اندازی در توسعه گردشگری می شود.

وی در ادامه از پروژه بازار موزه 7 شهر واقع در الغدیر که در دست ساخت است سخن گفت و افزود: این پروژه نزدیک به 40درصد پیشرفت فیزیکی داشته است و به دلیل گستردگی طرح شاید احساس شود که به کندی پیش می رود اما این پروژه با توجه به حج بالای سرمایه گذاری و وسعت اجرای طرح به دلیل چند منظوره بودن تا کنون نزدیک به 40درصد پیشرفت د اشته است .

وی یکی از ویژگی های این طرح را وجود 7 بازار مرکزی صنایع دستی با الهام از 7 بازار تاریخی شهر های کشور عنوان کرد و گفت: در این طرح  1500 متر فضای فرهنگی و ورزشی، سالن همایش یکهزار نفری، 3 سالن سینما، هایپر مارکت بزرگ استان و شمال کشور و 340 واحد تجاری و هتلینگ بیمارستان 400 تختخوابی تخصصی از دیگر مزیت های این پروژه است.

بصیر نیا اظهار کرد: پیش بینی اولیه این طرح هزار میلیارد تومان بوده است که تا 5 سال اینده این طرح 5 هزار میلیارد تومان هزینه در بر خواهد داشت و نزدیک به 2500 نفر اشتغالزایی خواهد داشت.

وی در ادامه بیان کرد: دهکده گردشگری هزار پیچ که به اشتباه شهر بازی مدرن هزار پیچ گفته می شود فاز اول آن با 6هزار متر سوله سرپورشیده برای اجرای بازیهای مدرن تا پایان مهرماه کامل می شود و  سرمایه گذار قول داده به رغم پیش نیامدن مشکلات تا ماه اینده نیز تجهیز شود.

 

ارسال نظر

آخرین اخبار