با حضور سفیر قزاقستان در ایران، نمایشگاه عکس توانمندی های دو کشور جمهوری اسلامی ایران و قزاقستان به مناسبت سی امین سالگرد روابط دیپلماتیک دو کشور در گرگان برپا شد.

نمایشگاه عکس توانمندی های ایران و قزاقستان در گرگان برپا شد

به گزارش گلستان 24، نمایشگاه عکس توانمندی‌های ایران و قزاقستان در آستانه سی امین سال ارتباط دیپلماتیک دو کشور در تالار فخرالدین اسعد گرگانی برپا شده است.

این نمایشگاه با حضور استاندار گلستان، سفیر قزاقستان در ایران و جمعی از مدیران گلستان در مرکز این استان برپا شد.

سفیر قزاقستان در ایران طی سخنانی در این مراسم گفت: طی ۳۰ سال روابط دیپلماتیک بین جمهوری اسلامی ایران و قزاقستان شاهد ۶ مورد سفر رئیس جمهور قزاقستان به ایران بوده‌ایم که منجر به امضای توافق نامه‌های مهمی بین دو کشور شده است.

اسخت اوراز بی افزود: تجارت نهاده‌های دامی و مصالح ساختمانی و محصولات پلیمری از جمله مهم‌ترین مباحثی است که می‌تواند در بخش توسعه تعاملات مالی دو کشور تاثیرگذار باشد.

استاندار گلستان هم در این مراسم گفت: مسیر ترانزیت ریلی قزاقستان، ترکمنستان و ایران مهم‌ترین کریدور تجاری در منطقه است که می‌تواند سطح تبادلات مالی بین کشورهای دوست و برادر را افزایش دهد.

علی محمد زنگانه افزود: تلاش برای توسعه کشت فراسرزمینی و توسعه گردشگری از جمله رویکردهای اصلی گلستان برای تقویت مناسبات با قزاقستان است که در این خصوص از همه ظرفیت‌ها بهره خواهیم برد.

 

ارسال نظر

آخرین اخبار