رییس اداره زکات کمیته امداد گلستان:

رییس اداره زکات کمیته امداد حضرت امام (ره) گلستان گفت: مردم استان در نیمه نخست امسال با پرداخت ۵۹۵ میلیارد ریال زکات به این نهاد استقبال کردند.

امسال مردم گلستان از پرداخت زکات به کمیته امداد استقبال کردند

به گزارش گلستان 24، حجت‌الاسلام امین هلاکو اظهار کرد: در این بازه زمانی، استقبال مردم منطقه از پرداخت زکات به کمیته امداد استان حدی بود که از برنامه پیش‌بینی شده کل سال (۴۶۰ میلیارد ریال) بیشتر شد.

وی از دلایل مهم استقبال در پرداخت زکات مردم استان را همکاری هزار روحانی شیعه و سنی در تبلیغ اهمیت پرداخت زکات در میان قشر کشاورزان برشمرد و گفت: از این میزان زکات جمع‌آوری شده ۹۰ درصد به خانواده‌های نیازمند برای تهیه جهیزیه، ساخت و تعمیر مسکن محرومان، پرداخت هزینه تحصیلی دانشجویان و طلاب حوزه‌های علمیه، توزیع سبدکالا اختصاص یافته و باقی مانده برای اجرای طرح‌های عمرانی از جمله ساخت خانه عالم، مسجد، حسینیه و غسالخانه هزینه می‌شود.

وی بیان کرد: امسال جمع‌آوری زکات گندم و جو از کشاورزان استان با همکاری هزار و ۲۰۰ عامل از خرداد آغاز شده بود.

به گفته حجت‌الاسلام هلاکو، ظرفیت پرداخت زکات در استان گلستان به ویژه کشاورزان تا ۲ هزار میلیارد ریال وجود دارد.

به گفته وی مردم گلستان در پرداخت زکات جزو سه استان برتر کشور به شمار می‌رود.

زکات از جمله واجبات مالی دین اسلام و از فروع دین است که براساس آن مسلمانان باید مقدار معینی از ۹ قلم کالا شامل گندم، جو، خرما، کشمش، طلا، نقره، شتر، گاو و گوسفند را برای مصرف در زندگی فقرا و سایر امور عمومی اجتماعی بپردازند.

گلستان با وسعت بیش از ۲۰ هزار کیلومتر مربع وسعت، ۸۶۲ هزار هکتار مرتع، ۴۵۲ هزار هکتار جنگل، ۶۵۳ هزار هکتار زمین زراعی، بیش از ۳۲ هزار هکتار باغ و ۴ میلیون واحد دامی دارد و اقتصاد اصلی ساکنان آن بر پایه کشاورزی استوار است.

همچنین استان گلستان در تولید دانه های روغنی کلزا، سویا و آفتابگردان، هلو، توتون رتبه اول، گوشت مرغ، گندم، چغندرقند و خرمالو مقام دوم، شلتوک (برنج) پیله‌تر ابریشم، میگو و پنبه رتبه سوم، ماهیان پرورشی و خاویاری رتبه چهارم و جو و زیتون رتبه پنجم کشوری را دارد.

 

ارسال نظر

آخرین اخبار