رییس اداره فرش صنعت، معدن و تجارت گلستان در حوزه صادرات فرش دستباف از استان، گفت: از ابتدای سال تاکنون ۲۱۲ مترمربع از تولید بافندگان فرش دستباف استان از جمله فرش، تابلو فرش و گبه (زیرانداز) به صورت چمدانی از گمرکات به کشورهای ایتالیا، لبنان، مکزیک و ژاپن صادر شده است.

رشد صد درصدی صادرات فرش گلستان

به گزارش گلستان 24،  سیده‌الهام حسینی اظهار کرد: بافندگان فرش دستباف این استان ۲۷ هزار و ۷۳۱ مترمربع فرش دستباف به وزن ۱۱۱ تُن در نیمه نخست امسال تولید و روانه بازار کرده‌ که نسبت مدت مشابه سال قبل بیش از هشت درصد رشد دارد.

وی تصریح کرد: بافندگان فرش دستباف استان در مدت مشابه سال گذشته ۲۵ هزار و ۶۲۲ مترمربع به وزن ۱۰۲ تُن تولید فرش داشته‌اند.

 به گفته حسینی، میزان صادرات فرش امسال نسبت به مدت مشابه سال قبل بیش از ۱۰۰ درصد رشد دارد.

وی همچنین در حوزه حمایت از بافندگان فرش دستباف استان افزود: از ابتدای امسال برای تامین نقدینگی بافندگان از محل اعتبارات مشاغل خانگی ۹۷۲ نفر در بخش مستقل به مبلغ ۱۹۵ میلیارد و ۷۰۰ میلیون ریال و در بخش پشتیبان  ۱۵ نفر به مبلغ ۳۵ میلیارد و ۶۰۰ میلیون ریال به بانک‌های عامل استان معرفی شده است.

وی خاطرنشان کرد: درحالی که در نیمه نخست سال قبل تنها ۲۵ نفر از محل اعتبارات مشاغل خانگی و در بخش مستقل به مبلغ ۳ میلیارد و ۸۰۰ میلیون ریال به بانک‌های عامل معرفی شده بود.

به گفته وی حمایت مالی در حوزه مشاغل خانگی با پرداخت تسهیلات ارزان قیمت با نرخ سود چهار درصد شامل ۷۳ رشته شغلی از جمله تولید فرش دستباف می‌شود.  

حسینی بیان کرد: در استان گلستان ۳۸ هزار بافنده فعالیت دارند.

وی سرمایه‌گذاری در حوزه بازاریابی و رونق فرش محصولات بافندگان، برگزاری دوره‌های آموزشی، جذب تسهیلات ارزان قیمت برای بافندگان و تامین مواداولیه موردنیاز را از جمله برنامه‌های مهم این اداره در حمایت از صنعت فرش دستباف استان برشمرد.

 

 

ارسال نظر

آخرین اخبار