مدیرکل صمت گلستان:

مدیرکل صنعت، معدن و تجارت گلستان گفت: از ابتدای امسال ۲ هزار و ۴۳۳ شکایت تلفنی شهروندان استان از بازار ثبت و از سوی کارشناسان رسیدگی شده است.

رسیدگی به بیش از 2هزار شکایت از ابتدای سال تا کنون/فعالیت بیش از 3 هزار واحد صنفی در استان

به گزارش گلستان 24، درویش‌علی حسن‌زاده اظهار کرد: در این بازه زمانی به ۲ هزار و ۳۹۳ تماس تلفنی شهروندان درخصوص وضعیت بازار کالا از سوی کارشناسان مشاوره داده شده است.

به گفته وی اکنون ۳۳۲ فقره شکایت ثبت شده شهروندان استان در حوزه بازار توسط کارشناسان ادارات کل صمت و جهادکشاورزی استان در دست رسیدگی است.

مدیرکل صنعت، معدن و تجارت گلستان در حوزه بازرسی و نظارت از واحدهای صنعتی و تولیدی صنعتی در استان افزود: از ابتدای امسال ۷۷ هزار و ۴۵۱ مورد بازرسی از این واحدها صورت گرفته که ۲ هزار و ۴۹۵ مورد آن منجر به تشکیل پرونده شده است.

حسن‌زاده ادامه داد: در این مدت از این میان بازرسی‌ها صورت گرفته، ۵۰ پرونده قاچاق کالا تشکیل و در اختیار در مراجع مرتبط برای رسیدگی قرار گرفته است.

وی گفت: عملکرد بازرسان صمت استان نتیجه اجرا طرح‌های نظارت نوروز، خدمات سفر، آزادسازی یارانه کالاهای اساسی، مراکز نگهداری کالا و بازگشایی مدارس بوده است.

به گفته وی، در این استان ۷۳ هزار و ۳۹۶ واحد صنفی اعم از تولیدی، خدمات فنی، توزیعی و خدماتی و هزار و ۱۶۹ واحد بهره‌بردار صنعتی فعالیت دارند.

اجبار ثبت آمار تولید و فروش در سامانه جامع تجارت

مدیرکل صنعت، معدن و تجارت گلستان گفت: در راستای تسریع شفافیت زنجیره تامین کالاهای تولیدی در سامانه جامع تجارت و رصدپذیر کردن کالاها، از مهرماه سالجاری صاحبان واحدهای صنعتی در استان باید نسبت به ثبت‌نام، تعیین نقش، دریافت شناسه کالا و ثبت آمار تولید و فروش در سامانه جامع تجارت اقدام کنند.

وی تاکید کرد: بهره‌برداران معادن در استان هم مکلف هستند صرف نظر از داشتن واحد فرآوری در معدن از مهرماه سالجاری علاوه بر درج آمار تولید در سامانه کاداستر معادن، نسبت به درج آمار تولید و فاکتورهای فروش مربوطه در سامانه جامع تجارت اقدام کنند.

به گفته وی در گلستان ۶۳ پروانه بهره‌برداری از معادن در حوزه‌های استخراج زغالسنگ، صدف کوهی، سنگ‌لاشه، مخلوط کوهی آهکی، یُد و سیلیس صادر شده که بیشتر معادن استان در شهرستان‌های رامیان، آزادشهر و گنبدکاووس قرار دارد.

 

 

ارسال نظر

آخرین اخبار