سرپرست اداره کل صنعت، معدن و تجارت گلستان:

سرپرست اداره کل صنعت، معدن و تجارت استان گلستان گفت: از تاریخ 15 اردیبهشت ماه سال جاری الزاماً عرضه داخلی کاغذ چاپ و تحریر در بورس کالا مجاز بوده و هرگونه خرید و عرضه خارج از بورس کالای ایران ممنوع می باشد.

خرید و عرضه کاغذ چاپ و تحریر خارج از نظام  بورس تخلف است

به گزارش گلستان 24، درویشعلی حسن زاده با اعلام این خبر اظهار کرد: با توجه به ایجاد فضای آزاد و رقابتی در خرید و فروش کالا و همچنین قوانین موضوعه در حمایت از حقوق مصرف کنندگان و تولید کنندگان و برابر سیاست های ابلاغی دفتر صنایع معدنی وزارت صنعت، معدن و تجارت , از تاریخ 15 اردیبهشت ماه سال جاری الزاماً عرضه داخلی کاغذ چاپ و تحریر در بورس کالا مجاز بوده و هرگونه خرید و عرضه خارج از بورس کالای ایران ممنوع است.

وی در ادامه افزود: تمامی واحدهای تولید کننده و وارد کننده کاغذ چاپ و تحریر مکلف به پیگیری ثبت نام و اخذ کد بورسی در طی دو هفته آینده بوده و میبایست محصولات خود را در بورس کالا عرضه نمایند.

حسن زاده گفت: از محسنات این اقدام شفاف سازی در خرید و عرضه کالا و همچنین جلوگیری از احتکار، و کمبود و عدم عرضه بموقع کالا در بازار و دیگر تخلفات احتمالی مبیاشد.

این مقام مسئول  افزود: کلیه مراحل اخذ کد بورس کالای ایران، ثبت نام، دریافت کد نقش، اظهار تولید و ثبت معاملات (ثبت فاکتور الکترونیکی) تولید کنندگان و خریداران در سامانه جامع تجارت برای عرضه کنندگان کاغذ چاپ و تحریرتا پایان روز پانزدهم اردیبهشت ماه سال جاری قابل انجام بوده و پس از موعد مقرر بمنزله خرید خارج از شبکه بوده و فاقد وجاهت قانونی میباشد و مستوجب مجازات های قانونی میباشد .

سرپرست اداره کل صمت استان گلستان در خاتمه بیان کرد: کلیه فروشندگان و خریداران کاغذ چاپ و تحریر و همچنین شهروندان محترم میتوانند تخلفات احتمالی موجود و همچنین سوالات مربوط در این خصوص را از طریق سامانه گویای تلفنی 124 اداره کل صمت استان گلستان به کارشناسان مربوط گزارش نموده تا سریعاً مورد بررسی قرار گیرد.

 

ارسال نظر

آخرین اخبار