معاون مدیریت باغبانی جهادکشاورزی گلستان:

معاون مدیریت باغبانی جهادکشاورزی گلستان گفت: عمده اراضی زعفران ایجاد شده در استان در شهرستان‌های آزادشهر به ویژه روستای «وامنان»، مینودشت، رامیان،گالیکش، علی‌آبادکتول و گرگان در سطح ۵۵۰ هکتار است.

\ ۵۵۰ هکتار باغ زعفران در گلستان وجود دارد

به گزارش گلستان 24، نویدرضا فرهانی اظهار کرد: سالانه در این استان بین ۳۰ هکتار تا ۵۰ هکتار زمین کشاورزی به سطح زیر کشت زعفران استان اضافه می‌شود.

وی با بیان اینکه زعفران به عنوان کشت اصلی و حمایت شده در گلستان همانند استان خراسان رضوی به شمار نمی‌رود، ادامه داد: کشت زعفران در زمین‌های کوهستانی مستعد استان از سوی بهره‌برداران علاقمند صورت می‌گیرد که امسال استقبال کشت زعفران در شهرستان مرزی و محروم مراوه‌تپه با تهیه بذر آن (پیازچه)، افزوده شده است.

برآورد ۲ هزار و ۵۰۰ کیلوگرم زعفران خشک شده

فرهانی با اشاره به نزدیک بودن زمان گل دهی باغ‌های بارور زعفران در استان، پیش‌بینی کرد در فصل پاییز امسال حداقل ۲ هزار و ۵۰۰ کیلوگرم زعفران خشک شده در استان تولید و روانه بازار مصرف داخلی و خارجی شود.

به گفته کارشناسان زعفران سازمان جهاد کشاورزی گلستان؛ به طور میانگین از برداشت هر ۷۰ کیلوگرم تا ۸۰  کیلوگرم گل زعفران تر یک کیلوگرم محصول سَرگل خشک و مرغوب به دست می‌آید.

فروش زعفران خشک شده از سوی بهره برداران استان گلستان بیشتر در بازارهای خراسان رضوی بوده و از سال قبل هم به دلیل نبود کارگر برای جداسازی پرچم از گل در منطقه، بخش زیادی از گل زعفران به واسطه های استان خراسان رضوی با قیمت هرکیلوگرم بین یک میلیون ۷۰۰ هزار تا ۲ میلیون و ۱۰۰ هزار ریال و با نصف قیمت واقعی فروخته شد.

 

ارسال نظر

آخرین اخبار