رییس اداره امور فناوری‌های مکانیزه جهادکشاورزی گلستان گفت: امسال ۲ هزار و ۴۳۰ میلیارد ریال تسهیلات بانکی برای افزایش ضریب مکانیزاسیون کشاورزی استان تخصیص یافت که نسبت به سال قبل ۳۸ درصد بیشتر است.

 اعتبار مکانیزاسیون کشاورزی گلستان ۳۸ درصد بیشتر شد

به گزارش ساجد خبر، مریم برزنونی اظهار کرد: این اعتبار تخصیصی در بخش های رونق تولید محصولات کشاورزی استان از جمله زراعی، باغی و دام به بهره برداران واجد شرایط متقاضی پس از طی مراحل اداری از طریق بانک کشاورزی پرداخت می شود.

وی ادامه داد: تاکنون بیش از ۷۷۰ میلیارد ریال از این اعتبار از سوی ۱۶۰ بهره‌بردار واجد شرایط بخش کشاورزی استان برای خرید تراکتور، کمباین و ادوات دنباله بند تولید داخل جذب شده است.

برزنونی خاطرنشان کرد: اکنون بهره‌برداران متقاضی دریافت تسهیلات برای خرید ماشین‌های کشاورزی و دنباله بند باید تقاضای خود را به مدیریت‌های جهادکشاورزی در شهرستان‌ها ارائه داده تا به بانک معرفی شوند.

ضریب مکانیزاسیون کشاورزی گلستان بالاتر از میانگین کشوری

برزنونی افزود: ضریب مکانیزاسیون کشاورزی در گلستان ۲.۸۳ اسب بخار در هکتار رسیده در حالی میانگین کشوری آن  ۱.۸۵ اسب بخار در هکتار است.

وی ادامه داد: استان گلستان در افزایش ضریب مکانیزاسیون کشاورزی با هدفگذاری که انجام داده طی سال‌های اخیر رتبه نخست کشوری را به خود اختصاص داده است.

به گفت وی در حالی مطابق برنامه هفتم توسعه همه جانبه برای ارتقا ضریب مکانیزاسیون کشاورزی پیش بینی افزایش بین هفت تا ۹ صدم اسب بخار در هکتار تعیین شده است.

پرداخت وام جهش تولید در دیمزارها

رییس اداره امور فناوری‌های مکانیزه جهادکشاورزی گلستان از پرداخت وام ارزان قیمت در قالب جهش تولید در دیمزارهای استان با همکاری اداره کل ستاد اجرای فرمان حضرت امام ( ره ) خبر داد و گفت: در این طرح برای هر بهره‌بردار دیمکار پرداخت یک میلیارد ریال وام در نظر گرفته شده است.

وی ادامه داد: امسال برای استان گلستان جذب اعتبار برای تهیه ۵۰۱ دستگاه کشاورزی در نظر گرفته شده که اولویت اداره کل پرداخت وام به متقاضیان تهیه کارنده، بازسازی کمباین، سمپاش، هِد برداشت دانه روغنی کلزا است.

برزنونی گفت: طرح پرداخت وام بازسازی کمباین برای نخستین بار است که در قالب جهش تولید در دیمزارهای استان به اجرا در می‌آید.

 به گفته وی، تاکنون ۵۰۳ بهره بردار دیمکار در گلستان پرونده دریافت وام را تشکیل داده است.

 

ارسال نظر

آخرین اخبار