مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری گلستان گفت: از ابتدای امسال تاکنون ۸۳۸ هکتار از عرصه‌های منابع طبیعی استان شامل جنگل، مرتع و ساحل با تشکیل ۳۴۷ فقره پرونده از دست متخلفان رفع تصرف شد.

۸۳۸ هکتار از جنگل و مرتع در گلستان رفع تصرف شد

به گزارش گلستان 24، حمید سلامتی اظهارداشت: بخش قابل توجهی از اراضی گلستان جزو عرصه‌های ملی و منابع طبیعی محسوب می‌شود و افراد سودجو همواره با تصرف‌های غیرمجاز و ساخت و سازهای غیرقانونی به دنبال در اختیار قرارگرفتن آنها هستند.

وی افزود: امسال در مجموع هزار و ۱۱۰ فقره پرونده با موضوع تخلفات در عرصه‌های منابع طبیعی گلستان در محاکم قضایی بررسی شد که ۲۲۱ مورد آن مربوط به تخریب و تجاوز، ۱۸۷ فقره مربوط به قطع درخت و نهال و ۲۰۲ فقره هم تعلیف غیرمجاز دام است.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری گلستان ادامه داد: همچنین در این مدت با تشکیل ۱۸۶ فقره پرونده خلع ید در نقاط جنگلی ۱۵۹ هکتار، با تشکیل ۱۵۸ فقره پرونده خلع ید عرصه مرتعی ۶۷۵ هکتار و در سه فقره پرونده خلع ید اراضی ساحلی چهار هکتار از عرصه‌های منابع ملی استان از دست متخلفان رفع تصرف شد.

سلامتی گفت: همچنین ۱۰ فقره قلع و قمع بنای غیرمجاز امسال در عرصه‌های منابع طبیعی گلستان اجرا شد و بقیه پرونده‌ها مربوط به دیگر جرائم حوزه‌های منابع طبیعی است.

وی بیان کرد: آمار عرصه‌های رفع تصرف شده امسال گلستان در مقایسه با ۱۱۹ هکتار عرصه‌های جنگلی و مرتعی سال گذشته افزایش هفت برابری را نشان می‌دهد.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری گلستان از تمام دستگاه‌های اجرایی و مردم استان خواست در صورت مشاهده هرگونه تعرض به منابع ملی و طبیعی مراتب را با شماره تماس‌های ۱۵۰۴ و ۱۳۹ اطلاع دهند.

زمین‌های زیرپوشش اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری گلستان افزون بر یک میلیون و ۳۹۷ هزار و ۲۴۴ هکتار است که ۴۵۲ هزار و ۱۸۵ هکتار آن جنگل، ۸۶۲ هزار و ۸۲۵ هکتار مرتع، حدود ۲۰ هزار هکتار ساحل و ۶۲ هزار و ۴۲۰ هکتار زمین‌های مستحدث و موات است.

 

ارسال نظر

آخرین اخبار