استاندار گلستان:

استاندار گلستان گفت: با توجه به این ویژگی منحصر به فرد و ظرفیت و توانی که در گلستان وجود دارد، این استان بهترین مکان برای ایجاد دبیرخانه دائمی برگزاری جشنواره‌های فرهنگ و اقتصاد اقوام ایران زمین می‌تواند باشد.

گلستان بهترین مکان برای ایجاد دبیرخانه دائمی برگزاری جشنواره‌های قوام است

به گزارش خبرنگار گلستان 24، علی‌محمد زنگانه سه‌شنبه شب در حاشیه افتتاحیه پانزدهمین جشنواره فرهنگ اقوام و اقتصاد ایران زمین با حضور وزیر کشور در محل دائمی نمایشگاه‌های بین‌المللی این استان اظهار کرد: جشنواره فرهنگ و اقتصادی اقوام ایران زمین به میزبانی گلستان یک فرصت است، زیرا وجود همه استان‌ها و اقوام ساکن در گلستان با همه توان و ظرفیت و بهره بردن از تجربیات دوره‌های پیشین، می‌تواند ما را به آن هدف اصلی برساند.

وی افزود: استان گلستان نگارستان ایران است و اقوام مختلف با هر رنگ، زبان، گوش و دینی، با نمادی برگرفته از انسجام، وحدت و همبستگی در این استان در کنار هم حضور دارند.

استاندار گلستان تاکید کرد: اگر ما مسوولان و متولیان امر بتوانیم این نوع فعالیت‌های اقتصادی اقوام را حمایت کنیم و مورد توجه قرار دهیم، بدون شک زمینه تحول اقتصادی در استان فراهم خواهد شد.

وی افزود: هر چند اقوام مختلف در ایران با آداب، رسوم، ادبیات، هنر، موسیقی، سبک زندگی و حتی فرهنگ غذایی متفاوت سکونت دارند، اما گلستان همه آنها را در خود جای داده و بدون هیچ مشکلی، با وحدت کنار هم زندگی می‌کنند که در واقع این از ویژگی منحصر به فرد این استان است.

پانزدهمین جشنواره اقتصاد و فرهنگ اقوام ایران زمین شامگاه امشب (سه شنبه) با حضور احمد وحیدی وزیر کشور در محل دائمی نمایشگاه‌های بین المللی گلستان در گرگان آغاز به‌کار کرد.

گفتنی است، این جشنواره با تا ۲۱ آبان ماه به مدت پنج روز، عصرها در کیلومتر ۵ جاده گرگان - آق قلا دایر است.

 

 

ارسال نظر

آخرین اخبار