مدیرکل میراث‌فرهنگی گلستان:

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان گلستان گفت:گلستان تاکنون گل‌سِتان بوده و نتوانستیم از گل‌ها و ظرفیت‌هایی که می‌توانست قابلیت شکوفایی داشته باشد استفاده مطلوب کنیم.

گلستان تاکنون گل‌سِتان بوده/استفاده از ظرفیت های گردشگری و قومی برای توسعه استان

به گزارش خبرنگار گلستان 24، محمد جواد ساوری شامگاه سه شنبه در آیین افتتاح پانزدهمین جشنواره بین‌المللی فرهنگ و اقتصاد اقوام ایران زمین که با حضور وزیر کشور در محل نمایشگاه بین المللی استان گلستان برگزار شد، اظهار کرد:با توجه به اینکه در فصل بودجه‌بندی قرار داریم، انتظار است توجه ویژه‌ای به استان گلستان شود و از این گلستان به عنوان یک استان گردشگری حمایت شود.

وی افزود:  با توجه به اینکه در فصل بودجه‌بندی قرار داریم، انتظار است توجه ویژه‌ای به استان گلستان شود و از این گلستان به عنوان یک استان گردشگری حمایت شود.

ساوری با اشاره به اینکه دیوار تاریخی گرگان با تاریخ یک هزار و ۶۰۰ ساله می‌تواند به تخت جمشید شیراز تنه بزند ولی تاکنون مغفول باقی مانده است، بیان کرد: در نزدیکترین نقطه دیوار در یک بومگردی از ۷۳ کشور دنیا توریست وارد استان می‌شود و امیدواریم با همت دولت بتوانیم این اثر تاریخی را به خوبی معرفی کنیم.

وی دیوار دفاعی گرگان را سومین دیوار تاریخی دنیا دانست و گفت: این اثر تاریخی از نظر عدم مداخلات بشری رتبه نخست را در دنیا دارد، امیدوارم بتوانیم دیوار دفاعی گرگان را از مظلومیت و مهجوریت خارج کنیم و شاهد رونق گردشگر در این مکان باشیم.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان گلستان با اشاره به آخرین وضعیت طرح گردشگری و طبیعت‌گردی آشوراده، توضیح داد: امیدوارم به همت دولت سیزدهم جزیره آشوراده تعیین و تکلیف شود، متاسفانه به دلیل کم‌توجهی گذشته جزو پنج استان آخر هستیم که امید داریم با حمایت دولت سیزدهم غبار محرومیت را از چهره استان بزداییم.

 

ارسال نظر

آخرین اخبار