مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی گلستان:

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی گلستان گفت: ۲۷۸ هزار کارگر مشمول قانون کار در این استان براساس مصوبه اخیر کمیسیون موضوع اصل ۱۳۸ قانون اساسی، از مزایای افزایش کمک هزینه مسکن برخوردار شده و از ابتدای فروردین ماه سال جاری هم باید این مصوبه از سوی کارفرمایان اجرا شود.

کارگران مشمول قانون کار  افزایش کمک هزینه مسکن دریافت می کنند

به گزارش ساجد خبر، حسین خواجه مظفری اظهار کرد: کارگران مشمول قانون کار ماهانه ۴ میلیون و ۵۰۰ هزار ریال بابت کمک هزینه مسکن دریافت می‌کردند که با ابلاغ مصوبه جدید این رقم به ۶ میلیون و ۵۰۰ هزار ریال افزایش می‌یابد.

وی تاکید کرد: اجرای افزایش کمک هزینه مسکن از سوی کارفرمایان کارگاه‌های مشمول قانون کارگری مطابق مصوبه ابلاغ شده، الزامی است.

خواجه‌مظفری همچنین از تشکیل و راه‌اندازی مجمع خیرین کارآفرین در استان گلستان خبر داد و گفت: این طرح با اهدافی از جمله توسعه و ترویج فرهنگ مشارکت مردمی، کاهش پایداری فقر و افزایش ثروت از طریق کارآفرینی و تنوع بخشیدن به منابع درآمدی آحاد مردم منطقه طبق اصل ۴۴ قانون اساسی و ترویج فرهنگ کارآفرینی و اشتغالزایی و رفع موانع کارآفرینان عملیاتی می شود.

به گفته وی نرخ مشارکت اقتصادی و بیکاری در گلستان به ترتیب ۳۷.۳ و ۷.۶ درصد و میانگین کشوری این رقم ۴۱ و ۸.۹ درصد است که تلاش دستگاه‌ها برای توسعه اشتغال گلستان ضروری است.

 

ارسال نظر

آخرین اخبار