دبیر کمیسیون مبارزه با قاچاق کالا و ارز گلستان خبر داد:

دبیر کمیسیون مبارزه با قاچاق کالا و ارز استان گلستان گفت:در سال ۱۴۰۱ یک مورد امحاء کالای قاچاق به ارزش ریالی یک میلیارد و ۸۰۰ میلیون تومان در استان گلستان انجام شده که اهم آن محصولات آرایشی و بهداشتی، سیگار، دخانیات و مواد غذایی بوده و احتمالاً در انتهای امسال نیز یک مورد دیگر امحاء در گلستان انجام خواهد شد.

چوب های جنگلی در راس پرونده های قاچاق/ امحای ۱۸ میلیارد ریال کالای قاچاق در گلستان

به گزارش خبرنگار گلستان 24، رضا انتصاری امروز در نشست خبری به همراه مدیر کل گمرکات گلستان در محل اینچه برون ، اظهار کرد:  رهبر معظم انقلاب در سال ۱۳۸۱ فرمان تشکیل ستاد قاچاق کالا و قاچاق ارز را صادر کردند که بعدها مجموعه‌ای تحت عنوان ستاد مرکزی مبارزه با قاچاق کالا و ارز زیر نظر نهاد ریاست جمهوری در کشور شکل می‌گیرد و قانون‌های متعددی برای این مسئله اختصاص می‌یابد.

وی افزود: در سال ۱۴۰۱ یک مورد امحاء کالای قاچاق به ارزش ریالی یک میلیارد و ۸۰۰ میلیون تومان در استان گلستان انجام شده که اهم آن محصولات آرایشی و بهداشتی، سیگار، دخانیات و مواد غذایی بوده و احتمالاً در انتهای امسال نیز یک مورد دیگر امحاء در گلستان انجام خواهد شد.

انتصاری گفت: قاچاق چوب های جنگلی یکی از نگرانی هایی است که در این حوزه از اهمیت زیادی برخودار شده به طوری که رتبه اول قاچاق در استان را به خود اختصاص داده است. و با توجه به اینکه جنگل های گلستان در زمره جنگل های با کیفیت چوب بالا شناخته می شود لذا با وجود قاچاق چوب در معرض حطر بیشتری قرار دارند.

وی با بیان اینکه استان گلستان در رتبه‌بندی قاچاق کالا رتبه سوم را به خود اختصاص داده است، تصریح کرد: این مسئله نشان می‌دهد گلستان در وضعیت آرامی به سر می‌برد و نقطه مرزی استان به‌خوبی رصد می‌شود.

دبیر کمیسیون مبارزه با قاچاق کالا و ارز گلستان گفت: در سال ۱۴۰۱ یک مورد امحاء کالای قاچاق به ارزش ریالی یک میلیارد و ۸۰۰ میلیون تومان در استان گلستان انجام شده که اهم آن محصولات آرایشی و بهداشتی، سیگار، دخانیات و مواد غذایی بوده و احتمالاً در انتهای امسال نیز یک مورد دیگر امحاء در گلستان انجام خواهد شد.

انتصاری با اشاره به اینکه اقتصاد به معنای شکوفایی، زندگی و تحرک است، تأکید کرد: اگر صادرات و واردات در مرز به کُندی انجام شود مجبور خواهیم شد برای تأمین مایحتاج اولیه و ثانویه خود از مرزهای غیرقانونی صادرات و واردات داشته باشیم که این اقدام خود قاچاق محسوب می‌شود.

وی بر ضرورت تقویت اقتصاد و تولید داخلی تأکید کرد و متذکر شد: باید فعالیت‌ها به گونه‌ای باشد که مرز و گمرک بتواند به‌خوبی به وظیفه خود عمل کند تا شاهد شکوفایی اقتصاد و رفع نیازهای جامعه از مبادی قانونی باشیم.

 

ارسال نظر

آخرین اخبار