مدیرکل ستاد اجرایی فرمان امام (ره) گلستان:

مدیرکل ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره) گلستان گفت: در دو سال گذشته در مجموع حدود ۹۰ هزار هکتار از اراضی استان تحت پوشش طرح جهش تولید در دیمزارها قرار گرفت که این رقم در سال جاری ۲۱۰ هزار هکتار است.

۲۱۰ هزار هکتار اراضی استان تحت پوشش طرح جهش تولید در دیمزارها قرار گرفت

به گزارش گلستان 24، سید ساسان احمدی  اظهارکرد: برای سال جاری زراعی در مجموع ۵۶۰ میلیارد ریال تسهیلات چهار درصدی با بازپرداخت بلندمدت برای خرید تجهیزات دنباله بند به کشاورزان فعال در طرح جهش تولید مسکن اختصاص یافت که نسبت به سال گذشته بیش از ۱۰ برابر شده است.

مدیرکل ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره) گلستان افزود: در دو سال گذشته در مجموع حدود ۹۰ هزار هکتار از اراضی استان تحت پوشش طرح جهش تولید در دیمزارها قرار گرفت که این رقم در سال جاری ۲۱۰ هزار هکتار است.

وی ادامه داد: ۲۱۰ فارغ التحصیل و کارشناس بیکار رشته کشاورزی در قالب این طرح به صورت موقت جذب شده و فرآیند آموزش و نظارت را بر عهده دارند.

حمدی افزود: در طرح جهش تولید در دیمزارها، بهره‌برداران طرف قرارداد از مساعدت در بیمه محصولات کشاورزی، تامین ادوات کشاورزی، تامین کودهای ریزمغذی و غنی‌سازی بذر استفاده خواهند کرد.

مدیرکل ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره) گلستان گفت: با اجرای طرح جهش تولید در دیمزارها میزان راندمان تولید در انواع محصولات مانند کلزا، گندم حدود ۱۵ درصد افزایش خواهد یافت.

وی با اشاره به افزایش خدمات بیمه‌ای کشاورزان در این طرح گفت: همه محصولات تولیدشده در این طرح با تخفیف ۳۰ درصد بیمه خواهند شد و نگرانی برای جبران خسارت احتمالی ناشی از خشکسالی شدید وجود ندارد.

 

ارسال نظر

آخرین اخبار