مدیرکل ستاد اجرایی فرمان حضرت امام(ره) گلستان:

مدیرکل ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره) گلستان گفت: محصولات زراعی ۶ هزار و ۵۳۷ بهره برداری در ۷۲۷ روستا تحت حمایت های بیمه قرار گرفته است.

محصولات زراعی 727  روستا تحت حمایت های بیمه قرار گرفته است

به گزارش گلستان 24، محمدمهدی سلمان‌زاده اظهار کرد: با پرداخت ۶ هزار میلیارد ریال وام کم بهره طی ۳۰ ماه اخیر ۱۶ هزار و ۳۳۹ فرصت شغلی مستقیم در استان ایجاد شد. 

وی افزود: متقاضیان بخش دامپروری ، کشاورزی، صنایع دستی، خدمات فنی از جمله افرادی بودند که از این تسهیلات بهره مند شدند و در این میان بخش دامپروری با ۲ هزار و ۴۰۰ میلیارد ریال بیشترین سهم را به‌خود اختصاص داد.

سلمان زاده افزود : حمایت انجام شده با تکیه بر زمینه های بنگاه محوری، تسهیلات محوری و اجتماع محوری اجرا شده و این میزان کارآفرینی محقق گردید.

وی از اجرای طرح جهش تولید در محصولات زراعی گلستان خبر داد و گفت : این برنامه اجرایی در ۹ شهرستان آق قلا، گمیشان، بندرترکمن، علی آبادکتول، گنبدکاووس، گالیکش، مینودشت، کلاله و مراوه تپه برای کشت محصولاتی نظیر گندم، جو، کلزا، علوفه، کاملیا و گیاهان دارویی اجرا شد.

مدیرکل ستاد اجرایی فرمان حضرت امام(ره) گلستان افزود که طرح جهش تولید در سال ۱۳۹۹ با کشت محصول کلزا در ۲۰ هزار هکتار شروع شد و مساحت زمین های تحت پوشش در سال ۱۴۰۰ به ۷۰ هزار هکتار رسید.

وی گفت : محصولات زراعی ۶ هزار و ۵۳۷ بهره برداری در ۷۲۷ روستا تحت حمایت های بیمه قرار گرفته است.

سلمان زاده ادامه داد: ستاد اجرایی حضرت امام ۳۵ درصد حق السهم بیمه در ۳۶ هزار و ۴۰۰ هکتار از اراضی این طرح را پرداخت می کند و فقط ۶۵ درصد را کشاورزان متقبل می شوند .

سلمان زاده افزود : بهبود معیشت کشاورزان ، افزایش عملکرد محصول در هکتار ، اصلاح الگوی کشت و توسعه زراعت در مناطف کم آب و دیمزار از جمله چشم‌اندازهای ترسیم شده برای طرح جهش تولید است.

 

ارسال نظر

آخرین اخبار