رییس اداره امور مراتع و بیابان منابع طبیعی و آبخیزداری گلستان:

رییس اداره امور مراتع و بیابان منابع طبیعی و آبخیزداری گلستان گفت: ظرفیت مجاز پرورش واحد دامی در مراتع استان ۶۵۰ هزار واحد دامی است.

ظرفیت مجاز پرورش واحد دامی در مراتع استان ۶۵۰ هزار واحد است

به گزارش خبرنگار گلستان 24، تاج‌قلی فرهنگ‌دوست اظهار کرد: این استان ۸۶۲ هزار هکتار مرتع دارد که ۵ هزار و ۳۰۰ خانوار اعم از بومی و کوچنده اکراد خراسان شمالی (زمستان گذران) در قالب ۴۵ شرکت تعاونی مرتعداری از پوشش آن برای پرورش دام استفاده می‌کنند.

وی در خصوص احیا، اصلاح و مقابله با بیابان‌زدایی مراتع استان، گفت: برای این اداره کل از محل سفر رییس جمهور در اسفند ماه پارسال هزار و ۱۵۰ میلیارد ریال در این حوزه مصوب شده که تخصیص آن نقش به‌سزایی در حفظ مراتع و بهره‌گیری از آن در دامپروری منطقه خواهد داشت.

وی افزود: ۵۰ میلیارد ریال از این اعتبار صرف تولید نهال و غرس آن در سال جاری و خرید و توزیع ۱۰۰ دستگاه آبشخور با هدف توزیع مناسب آب شرب دام و مدیریت صحیح مراتع منطقه، شد.

فرهنگ دوست ادامه داد: علاوه بر این، ۵۰ میلیارد ریال دیگر از محل اعتبارات نفت در قالب سفر دولت سیزدهم به استان برای حفظ مراتع و بیابان‌زدایی در این خطه مصوب شده که مراحل اداری بستن قرارداد تخصیص و جذب آن توسط اداره کل در دست پیگیری است.

به گفته وی برای جذب این اعتبار، بوته‌کاری در سطح ۲۷۰ هکتار، مدیریت هرز آب ( هلالی آبگیر ) همراه با بوته‌کاری و بذرپاشی در ۳۰۰ هکتار، تهیه ۲۵ دستگاه آب گرمکن خورشیدی و ۱۳۳ دستگاه پنل خورشیدی و واگذاری این دستگاه‌ها به مرتعداران واجد شرایط در شهرستان گنبدکاووس برنامه‌ریزی شده است.

 

ارسال نظر

آخرین اخبار