فرماندار مرواه تپه:

فرماندار مرواه تپه گفت: هم اکنون ۲۵ روستای مرواه تپه فاقد جاده مناسب بوده و جاده خاکی دارند، ۳۵ روستای این شهرستان فاقد آب آشامیدنی و ۳۵ روستا هم فاقد مدرسه هستند که برخی روستاها از هر سه امکانات محرومند.

۲۵ روستا فاقد جاده و 35 روستا فاقد آب آشامیدنی هستند/نگاه ویژه دولت به مراوه تپه

به گزارش گلستان 24، لقمان قربانی روز چهارشنبه در نشست با خبرنگاران و فعالان فضای مجازی شرق گلستان بیان داشت: دولت سیزدهم در یکسال اخیر نگاه ویژه و اعتبارات خوبی به مراوه‌تپه در بخش‌های مختلف اختصاص داده است.

وی بابیان اینکه به برکت انقلاب و دولت های آن اقدامات بسیار خوبی در مراوه تپه انجام شده است، افزود: با همه این اقدامات این شهرستان همچنان به پروژه‌های عمرانی برای رفع کمبودهای زیرساختی نیاز دارد که تلاش ها در دولت سیزدهم برای رفع این کمبودها و ارائه خدمات بیشتر شده است.

قربانی اضافه‌ کرد: مراوه‌تپه با ۳ هزار و ۲۰۰ کیلومتربع وسعت، ۱۱۰ روستای دارای کد شناسایی در ۲ بخش مرکزی و گلیداغ در مجموع ۷۰ هزار نفر جمعیت دارد.

به گفته وی، هم اکنون ۲۵ روستای مرواه تپه فاقد جاده مناسب بوده و جاده خاکی دارند، ۳۵ روستای این شهرستان فاقد آب آشامیدنی و ۳۵ روستا هم فاقد مدرسه هستند که برخی روستاها از هر سه امکانات محرومند.

فرماندار مراوه‌تپه به سفر ۱۳ اسفند پارسال رییس جمهور به گلستان هم اشاره کرد و گفت: در جریان این سفر حدود ۲۲۵ میلیارد تومان اعتبار عمرانی و ۳۸۱ میلیارد تومان تسهیلات بانکی و اشتغالزایی برای این شهرستان مرزی مصوب شد که درحال تخصیص است.

قربانی با ارائه گزارشی از عملکرد یکسال اخیر دولت سیزدهم در مراوه‌تپه در بخش های مختلف عمرانی، تولیدی و خدماتی افزود: برخی از این خدمات مثل گازرسانی به هفت روستای نقطه صفر مرزی و ساخت خانه های بهداشت و بهسازی و آسفالت راه های روستایی‌ و رفع مشکل کوچ ۶ روستای واقع در کاسه سد چایلی برای نخستین بار در دولت فعلی شروع شد.

وی اضافه کرد: با مجموعه اقداماتی که در حوزه های مختلف زیرساختی در دست انجام است امیدوارم در افق سال ۱۴۰۴ سیمای محرومیت از این شهرستان مرزی زدوده شود.

فرماندار مراوه‌تپه در خصوص انتصابات در این شهرستان هم گفت که در دولت سیزدهم از مجموع ۳۲ مدیر دستگاه های اداری و انقلابی ۲۴ مدیر آن از اهل سنت هستند که کم سابقه است.

قربانی از فراهم شدن شرایط برای احداث میدان فروش دام مراوه تپه تا دهه فجر امسال خبر داد و گفت: در کنار آن با توجه به وجود ۹۰۰ هزار راس دام سبک عشایر بومی و کوچنده یک کشتارگاه صنعتی با سرمایه گذاری ۱۰۰ میلیارد تومان بخش خصوصی احداث خواهد شد.

وی ادامه داد: نیروگاه ۲۵ مگاواتی برق مراوه تپه نیز که با ظرفیت ۵ مگاوات درحال فعالیت است با مشارکت بخش خصوصی با کل ظرفیت برق تولید خواهد کرد تا معضل ضعف ولتاژ برق شهرستان شهرستان حتی بخش داشلی برون گنبدکاووس رفع شود.

فرماندار مراوه‌تپه همچنین به سایت گردشگری مختومقلی نیز اشاره کرد و گفت: به دنبال آن هستیم که مزار این عالم عارف و شاعر نامی ترکمن را به سایت گردشگری مذهبی و اقتصاد فرهنگی تبدیل کنیم و این کار باید با مشارکت بخش خصوصی انجام شود.

قربانی افزود: ۲۲ هکتار زمین برای این سایت تملک شده و تلاش داریم جاده مختومقلی به خالدنبی را احیا تا دو مکان مذهبی به هم ارتباط داشته باشند.

 

ارسال نظر

آخرین اخبار