مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای گلستان با اشاره به بارش‌ها و برودت هوا در فصل زمستان، گفت: پنج هزار تن نمک و شن در راهدارخانه‌های گلستان ذخیره شد.

۵۰۰۰ تن نمک و شن در راهدارخانه‌های گلستان ذخیره شد

به گزارش گلستان 24،عادل مصدقی اظهار کرد: برای انجام عملیات یخ زدایی راه‌ها در قبل و حین بارش‌های زمستانی میزان ۱۰ هزار تن نمک و شن پیش بینی شده است.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای گلستان افزود: تاکنون بیش از پنج هزار تن از این میزان در انبارهای شن و نمک راهدارخانه‌های مناطق کوهستانی و برفگیر استان ذخیره سازی شده است.

وی ادامه داد: بخش راهداری استان دارای ۲۲ دستگاه ماشین آلات برفروبی مکانیزه بوده که در ۱۰ پایگاه راهداری مناطق جنوب استان مستقر هستند.

مصدقی بیان کرد: در صورت بارش‌های فراگیر و گسترده هم از طریق کمپرسی‌های تیغه دار با ظرفیت نیروهای انسانی کمک گرفته می‌شود.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای گلستان اضافه کرد: هم اکنون براساس پیش بینی‌های هواشناسی، محورهای کوهستانی استان به اندازه پنج سانتی متر از برف سفیدپوش شده‌اند و گشت‌های راهداری و ترابری هم در حال انجام عملیات راهداری هستند.

مصدقی همچنین توصیه اش به رانندگان در وهله اول پرهیز از سفر به مناطق کوهستانی و در صورت ضرورت به همراه داشتن زنجیرچرخ و دانستن نحوه بستن آن و سایر تجهیزات زمستانی بود.

گفتنی است استان گلستان پنج هزار و ۲۵۰ کیلومتر از انواع راه‌ها را تحت پوشش دارد که هزار و ۷۰۰ کیلومتر آن برفگیر و کوهستانی است.

 

ارسال نظر

آخرین اخبار