مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی:

به گفته مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی هم اکنون ۱۰۰ هزار واحد مسکونی در مناطق روستایی این استان فرسوده و ناایمن هستند که برای جلوگیری از خسارات به مرم در مواقع رخداد بلایای طبیعی باید نسبت به مقاوم‌سازی آن اقدام شود.

وجود  ۱۰۰ هزار واحد مسکونی فرسوده در مناطق روستایی گلستان/ نوسازی سالانه ۱۰ هزار واحد مسکونی روستایی

به گزارش خبرنگار گلستان 24، سیدمحمد حسینی با اشاره به طرح نوسازی خانه‌های روستایی کشور که از سال ۱۳۸۴ در استان‌های مختلف از جمله گلستان آغاز شد، اظهار کرد: از آن سال تاکنون بیش از ۸۵ هزار واحد مسکونی با پرداخت تسهیلات قرض‌الحسنه به متقاضیان مقاوم شدند.

وی اضافه کرد: هم اکنون شاخص نوسازی خانه‌های روستایی گلستان ۵۷ درصد و میانگین کشوری آن نیز ۵۰ درصد است.

حسینی از ظرفیت نوسازی سالانه ۱۰ هزار واحد مسکونی در مناطق روستایی گلستان توسط بنیاد مسکن خبر داد و گفت: در صورت همراهی متقاضیان برای نوسازی خانه و نیز بانک‌های عامل برای تخصیص منابع مورد نیاز، می‌توان ظرف ۱۰ سال بساط خانه های غیرمقاوم روستایی این استان را برچید.

مدیرکل بنیاد مسکن گلستان همچنین گفت: بیشتر خانه‌های ناایمن روستایی استان در مناطق شمالی قرار دارند که فرهنگ سازی برای ترویج فرهنگ نوسازی این واحدها ضروری است.

به گفته وی گنبدکاووس، آق قلا و کلاله به ترتیب بیشترین آمار خانه‌های ناایمن روستایی گلستان را دارند.

حسینی اضافه کرد: غالب جمعیت اهل سنت گلستان اعتقاد به دریافت تسهیلات بانکی دارای کارمزد ندارند و براین اساس از وام های موجود برای نوسازی خانه‌های خود استفاده نمی‌کنند.

این مقام مسوول با اشاره به اینکه خط قرمز بنیاد مسکن کیفیت و رعایت اصول فنی ساخت خانه و مقاومت سازه در برابر حوادث است، بیان داشت: کارشناسان این اداره کل در صورت مشاهده این نوع ساخت و سازها، به صاحبان خانه‌ها هشدار فنی داده و عواقب آن را متذکر می شوند.

به گفته وی، هم اکنون ۱۴۰ دفتر فنی با ۲۶۰ کارشناس معماری و عمران در ۱۴ شهرستان گلستان به متقاضیان در روستاها برای ساخت خانه و نظارت فنی بر سازه‌ها خدمات ارائه می‌کنند.

 

ارسال نظر

آخرین اخبار