مدیر بنیاد مسکن انقلاب اسلامی مراوه‌تپه در شمال شرق گلستان گفت: همزمان با سالروز تاسیس این نهاد و آغاز دهه حساب ۱۰۰ امام (ره) ۴۰ طرح هادی و ۳۵۱ واحد مسکونی در مناطق روستایی و شهرهای کمتر از ۲۵ هزار نفر این شهرستان مرزی افتتاح می‌شود.

۴۰ طرح هادی و ۳۵۱ واحد مسکونی در روستاهای مراوه‌تپه آماده افتتاح است

به گزارش گلستان ۲۴؛ هوشنگ محمودی روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: برای عملیات اجرایی ۴۰ پروژه عمرانی در قالب طرح هادی ۹ روستای مراوه‌تپه ۸۸ میلیارد و ۷۷۰ میلیون ریال و برای ساخت ۳۵۱ واحد مسکونی در قالب طرح ویژه بهسازی و نوسازی مسکن روستایی نیز ۷۰۲ میلیارد ریال از منابع اعتباری استانی، ملی و تسهیلات بانکی بنیاد مسکن هزینه شده است.

وی اضافه کرد: همچنین عملیات اجرایی ۶۰ پروژه عمرانی طرح هادی در ۲۳ روستا با اعتبار ۱۲۴ میلیارد و ۴۸۰ میلیارد ریال و ساخت هزار و ۱۴۴ واحد مسکونی در راستای طرح ملی نهضت مسکن روستایی شامل "بهسازی بافت فرسوده، مسکن محرومین و جوانان" با اعتبار سه هزار و ۴۳۲ میلیارد ریال آغاز خواهد شد.

به گفته محمودی ۹ هزار و ۶۰۰ خانوار از مزایای اجرایی این طرح‌های هادی بهره‌مند می‌شوند.

"طرح هادی روستایی با اهدافی از جمله ایجاد زمینه توسعه و عمران روستاها با توجه به شرایط فرهنگی، اقتصادی و اجتماعی، تامین عادلانه امکانات از طریق ایجاد تسهیلات اجتماعی، تولیدی، رفاهی، هدایت وضعیت فیزیکی روستا و بهبود مسکن روستائیان و خدمات محیط زیستی و عمومی توسط بنیاد مسکن انقلاب اسلامی اجرا می‌شود".

مدیر بنیاد مسکن مراوه‌تپه ادامه داد: علاوه بر طرح های افتتاحی بنیاد مسکن، ۵۳ فقره سند مالکیت روستایی و ۷۶ قطعه زمین با کاربری مسکونی به متراژ ۱۹ هزار مترمربع به ارزش ۳۸ میلیارد ریال به زوج های جوان، مستاجران و فاقدین زمین برای ساخت مسکن مقاوم واگذار می‌گردد.

شهرستان مراوه‌تپه افزون بر ۶۷ هزار نفر جمعیت دارد که در ۲ نقطه شهری و ۱۰۸ روستای دارای کُد شناسایی سکونت دارند.

۲۱ فروردین سالروز افتتاح حساب ۱۰۰ امام و تاسیس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی است.

 

ارسال نظر

آخرین اخبار