مدیرکل راه و شهرسازی گلستان:

مدیرکل راه و شهرسازی گلستان گفت: گلستان ۲ هزار و ۸۰۰ هکتار بافت ناکارآمد و فرسوده شهری و سکونتگاه‌های غیررسمی دارد که طبق برنامه ابلاغی وزارت راه و شهرسازی و شرکت بازآفرینی شهری برای ۶ هزار واحد مسکونی در این بافت‌ها تا پایان سال توسط شهرداری‌های استان پروانه صادر خواهد شد.

گلستان ۲ هزار و ۸۰۰ هکتار بافت ناکارآمد ،فرسوده و سکونتگاه‌های غیررسمی دارد

به گزارش خبرنگار گلستان 24، مهدی ملک اظهار کرد: هم اکنون ۵۴ هزار واحد مسکونی استان فقط در بافت‌های فرسوده و سکونتگاه‌های غیررسمی واقع در نقاط شهری این استان شمالی در گستره مساحتی ۲ هزار و ۸۰۰ هکتار، ناایمن هستند.

وی افزود: شرکت بازآفرینی شهری با تجربیات به‌دست آمده در حوادث گذشته از جمله زلزله بم، بهسازی و نوسازی بافت‌های فرسوده شهری را در دستورکار قرار داده است.

ملک گفت: بسته تشویقی جدید هم برای صدور پروانه‌ در بافت‌های فرسوده با ۵۰ تا ۱۰۰ درصد تخفیف ابلاغ شده که از شوراهای اسلامی شهرها می‌خواهیم این طرح را مصوب کرده و به شهرداران ابلاغ کنند.

مدیرکل راه و شهرسازی گلستان همچنین گفت که طبق آخرین برآوردهای مرکز تحقیقات ساختمان و مسکن، این استان شمالی جزو استان‌های پرخطر و در معرض زلزله قرار دارد و نشست‌های متعددی با متخصصان این حوزه برای ارتقای ایمنی ساخت و سازها اجرا شده و در دستورکار قرار دارد.

وی افزود: مهمترین گسل عبوری از گلستان «گسل خزر» به طول ۵۵۰ کیلومتر از شرق به غرب در حاشیه دریای خزر با توان لرزه خیزی ۷.۵ ریشتر است و همچنین در جنوب و شمال استان هم گسل‌های دیگری وجود دارد که با توجه به نوع خاک «لسی» استان در صورت بروز زلزله تلفات سنگین خواهد بود.

ملک اضافه کرد: از مجموع ۲ هزار و ۵۰ هکتار محدوده اصلی شهر گنبدکاووس، ۶۴۷ هکتار با حدود ۶۰ هزار نفر جمعیت ساکن به‌عنوان بافت فرسوده مشمول هدف ستاد بازآفرینی شهری قرار دارد و اقدامات خوبی با همکاری شهرداری این مناطق در حال اجراست که به عنوان نمونه می‌توان به توزیع ۴ میلیارد و ۶۰۰ میلیون تومان قیر رایگان به شهرداری برای زیرسازی و آسفالت معابر این مناطق در سال گذشته اشاره کرد.

 

ارسال نظر

آخرین اخبار