مدیرکل راه و شهرسازی گلستان خبرداد؛

مدیرکل راه و شهرسازی گلستان گفت: تاکنون‌ ۱۱ سکونتگاه غیررسمی با جمعیتی حدود ۳۵ هزار نفر در گلستان شناسایی شده است.

شناسایی ۱۱ سکونتگاه غیررسمی با ۳۵ هزار نفر جمعیت در گلستان

به گزارش گلستان 24، مهدی ملک اظهارکرد: آئین نامه اجرایی برای اعطای سند به املاک تصرفی واقع در محدوده و حریم شهرها از سوی دولت ابلاغ شد که بر اساس این آئین‌نامه به وزارت راه و شهرسازی مجوز داده می‌شود تا اراضی ملی که بر اساس طرح‌های مصوب شهری در آن‌ها ساخت و ساز انجام شده و در حال بهره‌برداری بوده را به مالکان اعیانی واگذار کند.

مدیرکل راه و شهرسازی گلستان افزود: در این مصوبه سکونت‌گاه‌های غیررسمی که پیش از سال ۱۳۹۴ به تصرف اشخاص درآمده در اولویت است.

وی این آئین‌نامه را فرصت مناسبی برای صدور سند مالکیت برای اراضی تصرفی در سکونت‌گاه‌های غیررسمی عنوان کرد و توضیح داد: هدف بازآفرینی شهری در دولت سیزدهم محرومیت‌زدایی از محلات ناکارآمد و بافت فرسوده است.

ملک با تاکید بر مشارکت همه مالکان بر بازآفرینی شهری، گفت: این طرح در هفت منطقه در شهر گرگان، چهار منطقه در گنبدکاووس و همچنین در زمین‌هایی که عرصه آن‌ها متعلق به دولت بوده قابلیت اجرایی شدن دارد.

طبق گفته وی این مناطق در گرگان شامل محله قلعه حسن، اوزینه، انجیراب، کوی محتشم، اسلام آباد، کوی عرفان، چناران و در گنبد کاووس شامل محلات سید آباد، بدلجه، افغان آباد و چای بوئین است.

مدیرکل راه و شهرسازی گلستان گفت: تا کنون ۱۱ سکونت گاه غیررسمی با جمعیتی حدود ۳۵ هزار نفر در گلستان شناسایی شده است.

ملک عنوان کرد: چنانچه متقاضی در محلات هدف بازآفرینی قصد نوسازی بنایی داشته باشد، از تمامی تسهیلات، تخفیفات و حمایت‌های طرح نهضت ملی مسکن هم برخودار خواهد شد.

 

ارسال نظر

آخرین اخبار