معاون مسکن و ساختمان اداره‌کل راه و شهرسازی سیستان و بلوچستان از پرداخت ۶۲۶ میلیارد تومان تسهیلات بانکی متناسب با پیشرفت فیزیکی واحدهای طرح نهضت ملی مسکن در استان خبر داد.

پرداخت ۶۲۶ میلیارد تسهیلات به طرح نهضت ملی مسکن سیستان و بلوچستان

به گزارش گلستان24 ، ابوالفضل مهدیار از پرداخت 626 میلیارد تومان تسهیلات بانکی متناسب با پیشرفت فیزیکی واحدهای طرح نهضت ملی مسکن در استان خبر داد.

وی اظهار داشت: تاکنون عقد قرارداد تسهیلات بانکی برای 5 هزار و 167 واحد طرح نهضت ملی مسکن به مبلغ قرار داد یک هزار و 730 میلیارد تومان انجام شده که بر اساس پیشرفت فیزیکی 626 میلیارد تومان تسهیلات پرداخت شده است. سهمیه ساخت واحدهای مسکونی در محدوده شهرهای تحت پوشش این اداره‌کل در برنامه چهار ساله 96 هزار و 196 واحد است که تاکنون عملیات ساخت 11 هزار و 671 واحد آن آغاز شده است.

معاون مسکن و ساختمان اداره‌کل راه و شهرسازی استان سیستان و بلوچستان گفت: کل ثبت‌نام طرح نهضت ملی مسکن در حوزه تحت پوشش این اداره‌کل 130 هزار و 523 متقاضی بوده که از این تعداد 28 هزار و 953 متقاضی تایید نهایی شدند.

مهدیار با بیان اینکه از مجموع 12 هزار و 952 متقاضی که اقدام به واریز وجه در محدوده تحت پوشش این اداره‌کل کرده‌اند 12 هزار و 449 متقاضی به پروژه‌ها معرفی شده‌اند و مابقی نیز در حال انجام است، گفت: با تامین مالی متقاضیان و همچنین پرداخت تسهیلات، عملیات ساخت این واحدها با سرعت بیشتری انجام می‌شود.

وی با بیان اینکه طرح نهضت ملی مسکن استان یک طرح تحول‌آفرین است که بی‌تردید زمینه‌ساز رونق تولید و ایجاد اشتغال بیشتر در استان خواهد شد، گفت: اجرای این طرح مهم ملی در حوزه تحت پوشش این اداره‌کل با پیشرفت فیزیکی 51 درصد اشتغال حدود 10 هزار نفر را به همراه داشته است.

معاون مسکن و ساختمان اداره‌کل راه و شهرسازی سیستان و بلوچستان بیان کرد: زمین مورد نیاز در همه شهرستان‌های استان برای اجرای طرح نهضت ملی مسکن تامین شده و در شهرهای زیر 100 هزار نفر نیز در اختیار بنیاد مسکن انقلاب اسلامی قرار گرفته است. هدف در طرح نهضت ملی مسکن این است که با یک کار کارشناسی و حساب‌شده در کنار توسعه مجتمع‌های مسکونی طبقاتی، توسعه افقی شهری را هم عملیاتی کنیم. / تسنیم

 

 

ارسال نظر

آخرین اخبار