مشاور استاندار گلستان در حوزه سرمایه‌گذاری :

مشاور استاندار گلستان در حوزه سرمایه‌گذاری گفت: تمام مجوزهای قانونی برای طرح گردشگری آشوراده صادر شده و هیچ دغدغه ای برای اجرای این مطالبه کهن مردم گلستان نداریم.

تمام مجوزهای قانونی برای طرح گردشگری آشوراده صادر شده است

به گزارش خبرنگار گلستان 24، علیرضا حاج‌محمدعلی در نشست اخیر توسعه صنعت گردشگری گلستان با حضور فعالان اقتصادی اظهار کرد: امکان فعالیت ۲۰ خانه روستایی در قالب واحد بوم‌گردی در این جزیره فراهم است.

مشاور استاندار گلستان در حوزه سرمایه گذاری گفت: در حال حاضر ۲۲ هکتار از جزیره آشوراده و ۱۳۸ هکتار در سایت پشتیبان آماده واگذاری به سرمایه‌گذار است.

استاندار گلستان هم در این باره گفت: در اجرای طرح گردشگری در مناطق حساس زیست محیطی، حفظ و صیانت از ذخایر ارزشمند حیات وحش و زیستگاه بکر منطقه مورد تاکید است و نمی‌خواهیم برای دستیابی به توسعه، محیط زیست را فدا کنیم.

علی‌محمد زنگانه افزود : در بررسی سازمان حفاظت محیط زیست و شورای عالی معماری و شهرسازی تصمیم گرفته شد که در منطقه ۲۲ هکتاری پیش‌بینی شده برای بوم‌گردی در جزیره آشوراده، مکان بیتوته شبانه گردشگران اصلاح شود.

وی ادامه داد : همچنین مقرر شد که پروژه بوم‌گردی جزیره آشوراده فقط در قالب تفرج غیرمتمرکز انجام شود و در مقابل با استفاده از ظرفیت روستای آشوراده به دنبال ایجاد واحدهای بومگردی در منطقه و امکان شب‌ماندگاری باشیم.

زنگانه افزود: در تعامل صورت گرفته با محیط زیست مقرر شد این سازمان همراهی لازم را در اجرای گردشگری در بافت قدیمی روستای آشوراده داشته باشد.

استاندار گلستان بیان کرد: بر اساس شرایط فعلی روستای آشوراده واقع در جزیره آشوراده امکان مرمت برخی از واحدهای مسکونی این منطقه و تبدیل آن به واحد های بوم‌گردی در قالب‌های تعیین شده محیط زیست فراهم خواهد شد.

وی ابراز امیدواری کرد که پس از تصویب نهایی موافقت نامه استان گلستان با محیط زیست در شورای عالی معماری و شهرسازی مقدمات بیتوته شبانه مسافران در جزیره آشوراده ایجاد گردد.

 

ارسال نظر

آخرین اخبار