مدیرعامل گاز گلستان:

مدیرعامل شرکت گاز گلستان گفت: روستاییان گلستان سرانه مصرف را بهتر رعایت می‌کنند و ۵ هزار مشترک بدمصرف استان در شهرها سکونت دارند که مصرف ماهانه گاز آنان بیش از هزار مترمکعب است.

 روستاییان گلستان سرانه مصرف را بهتر رعایت می‌کنند/ پرمصرفها ۷۰ درصد انرژی خانگیر را استفاده میکنند

به گزارش خبرنگار گلستان 24، علی طالبی اظهار کرد: مالکان منازل بزرگ در شهرها با استفاده از گاز شهری، سونا و جکوزی‌ خانه خود را گرم می‌کنند که برای جلوگیری از این کار و تامین سوخت سایر مردم، گاز این گونه مشترکان در صورت شناسایی قطع خواهد شد.

وی افزود: مشترکین پرمصرف، ۷۰ درصد انرژی بخش خانگی استان را استفاده می‌کنند و طبق برآوردها از مجموع ۲۵ درصد مشترکین پرمصرف گلستان، حدود ۱۰ درصد بدمصرف هستند.

مدیرعامل شرکت گاز گلستان گفت: این استان در انتهای خطوط انتقال گاز کشور واقع شده و سوخت مورد نیاز خود را از خطوط انتقال عسلویه، خطوط انتقالی از شرق کشور و ۴.۵ تا ۵ میلیون مترمکعب را نیز در قالب سوآپ گاز ترکمنستان به جمهوری آذربایجان تامین می‌کند.

وی در زمینه مصرف گاز ادارات گلستان نیز گفت: براساس مصوبه هیات وزیران، دستگاه‌ها، ارگان‌ها، نهادها و سازمان‌ها باید یک ساعت قبل از ورود و یک ساعت قبل از خروج و لوازم گرمایشی را وارد مدار یا از مدار خارج کنند.

وی اضافه کرد: همچنین ادارات مکلف هستند سیستم‌های گرمایشی خود را روزهای تعطیل و شب‌ها خاموش کنند.

طالبی گفت: برای بررسی دقیق این دستورالعمل‌ها، گروه‌های پایش در گلستان برای سرکشی از ادارات ساماندهی شدند که در صورت مشاهده تخلف ابتدا تذکر و در صورت ادامه گاز آن اداره را قطع خواهند کرد.

مدیرعامل شرکت گاز گلستان اظهار کرد: در راستای اجرای این مصوبه تاکنون ۴ هزار و ۹۱۷ مورد پایش از ادرات انجام شده و علاوه بر صدور ۳۰۷ مورد اخطار، گاز ۷۸ اداره در استان قطع شد.

وی گفت: مصرف گاز گلستان در روزهای اخیر و با کاهش دما بین ۱۲.۵ تا ۱۳.۵ میلیون مترمکعب در شبانه‌روز است که پیش‌بینی می‌شود این میزان با ورود توده هوای سرد به استان در هفته جاری به بیش از ۱۵ میلیون مترمکعب برسد.

طالبی خاطرنشان کرد: افزایش میزان سرانه هر خانوار در هوای سرد به میزان ۱۲ مترمکعب پذیرفتنی است اما متوسط مصرف هر خانوار گلستانی به ۱۷.۵ مترمکعب در پنجشنبه گذشته غیرمتعارف و نیازمند اصلاح است.

 

ارسال نظر

آخرین اخبار