رییس میراث فرهنگی مینودشت:

رییس اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی مینودشت از تکمیل و ثبت پرونده راه‌اندازی ۴۳ واحد گردشگری این شهرستان در سامانه رشد هشت درصدی حوزه استانداری گلستان خبر داد و گفت: نیاز تسهیلاتی این تعداد واحد برای بهره‌برداری ۱۱۷ میلیارد و ۲۵۰ میلیون تومان است.

۴۳ واحد گردشگری مینودشت به ۱۱۷ میلیارد تومان تسهیلات نیاز دارند

به گزارش گلستان 24، رضا پورمهدی اظهار کرد: این واحدها در بخش‌های مختلف شامل اقامتگاه‌های «بوم گردی، مجتمع گردشگری، هتل، خانه صنایع دستی و مهمانپذیر» هستند که با بهره‌برداری از آنها برای ۳۱۰ نفر به‌صورت مستقیم فرصت شغلی ایجاد می‌شود.

وی بابیان اینکه درخواست تسهیلات این تعداد واحد گردشگری مینودشت از ۲ سال پیش مطرح بود، اضافه کرد: با روی کارآمدن دولت سیزدهم و در قالب رشد هشت درصدی اقتصادی استانداری گلستان، درخواست‌ وام متقاضیان به روز رسانی و در سامانه مربوطه ثبت و در مرحله معرفی به بانک قرار دارد.

پورمهدی اضافه کرد: در صورت تسریع در روند پرداخت تسهیلات به متقاضیان، بخش قابل توجه ۴۳ واحد حوزه گردشگری مینودشت که ۸۰ درصد آنها اقامتگاه بوم‌گردی هستند تا سه ماه نخست سال آینده به بهره‌برداری و ارائه خدمات به مسافران و گردشگران خواهند رسید.

رییس اداره میراث فرهنگی مینودشت همچنین از فعال بودن ۵۲ واحد گردشگری شامل ۲۰ اقامتگاه بوم گردی، ۲ هتل و ۳۰ خانه مسافر در این شهرستان خبر داد و گفت: فعالیت این واحدها برای ۳۹۸ نفر به صورت مستقیم و غیرمستقیم فرصت شغلی ایجاد کرده است.

وی افزود: از ابتدای امسال تا کنون حدود ۳۶ هزار مسافر و گردشگر در واحدهای گردشگری فعال مینودشت اقامت داشتند ضمن اینکه در این مدت ۲۸۶ هزار نفر هم از جاذبه‌های گردشگری (طبیعی، تاریخی و فرهنگی) نیز بازدید کردند.

پورمهدی به سامانه جامع نظارت، آمار و اطلاعات تاسیسات گردشگری (جانا) هم اشاره کرد و بیان داشت: صاحبان واحدهای گردشگری برای بهره‌مندی از تسهیلات، خدمات و تمدید پروانه فعالیت خود باید آمار جذب مسافران و درخواست‌های احتمالی را در این سامانه ثبت کنند.

 

ارسال نظر

آخرین اخبار