مدیرعامل شرکت گاز گلستان :

مدیرعامل شرکت گاز گلستان گفت: در دور اول سفرهای استانی ریاست جمهوری، تاکید بر انضباط مالی و جذب اعتبارات شده بود که سال گذشته شرکت گاز گلستان توانست ۹۹.۶ درصد مصوبات عمرانی خود را جذب کند.

جذب ۹۹.۶ درصد مصوبات عمرانی شرکت گاز گلستان در سال گذشته

به گزارش خبرنگار گلستان 24، علی طالبی اظهار کرد: بودجه عمرانی شرکت‌های دولتی (همچون گاز) کمتر از بخش جاری است اما اعتبارات عمرانی شرکت گاز گلستان ۵۵ درصد کل اعتبارات بوده و مابقی آن مربوط به بخش جاری است.

وی افزود: مدیرعامل شرکت گاز گلستان گفت: سال گذشته کل اعتبارات عمرانی شرکت گاز این استان ۳ هزار میلیارد ریال بود که امسال این میزان به ۵ هزار میلیارد ریال رسیده و تا پایان آذر ماه نیز ۷۱ درصد از کل آن را جذب کرده بودیم.

طالبی با یادآوری بهره‌مندی و برخورداری ۹۹ درصدی جمعیت استان از نعمت گاز با توجه به خدمات ویژه دولت سیزدهم در این حوزه، افزود: وضعیت گلستان در مقایسه با سایر نقاط کشور به لحاظ گازرسانی شهری و روستایی در دولت سیزدهم بهتر است، بطوری که میانگین پوشش گازرسانی شهری و روستایی در کشور بین ۹۰ تا ۹۲ درصد بوده، اما این میزان پوش در گلستان به ۹۸ درصد رسیده است.

وی خاطرنشان کرد: تمامی ۱۴ شهرستان استان دارای شبکه گازرسانی هستند و در بخش روستایی ۹۵ درصد روستاهای استان دارای شبکه گازرسانی بوده و آنان که بدون پوشش این شبکه هستند، یا خالی از سکنه بوده و یا جمعیت کمی (کمتر از ۲۰ خانوار) در آن سکونت دارند.

وی ادامه داد: البته با نگاه عدالت اجتماعی دولت سیزدهم و مردمی بودن این دولت، با فرمول‌های موجود این روستاهای باقی مانده نیز تحت پوشش قرار خواهند گرفت تا به شعار برقراری عدالت نسبی برسیم.

طالبی گفت: ۸۲.۵ درصد از مصوبه سفر رییس جمهور به این استان در حوزه گازرسانی روستایی اجرایی شده است. 

وی افزود: یکی از مصوبات سفر اسفند ماه سال گذشته رییس جمهور و هیات دولت به گلستان گازرسانی به ۱۷ روستای استان بود که تاکنون به ۱۴ روستا گازرسانی کامل شده است.

وی بیان کرد: البته سه روستای دیگر در مرحله تست خطوط انتقال قرار دارند که تلاش داریم تا دهه فجر سال جاری این سه روستا را به سرانجام برسانیم.

وی یادآور شد: با توجه به گازرسانی به ۱۴ روستای مورد نظر، اهالی سه روستای آن از نعمت گاز برخوردار و بهره‌مند شدند.

مدیرعامل شرکت گاز گلستان گفت: همچنین از محل مصوبات سفرهای استانی رییس جمهور و اعضای هیات دولت از آنجایی که هیچ پروژه معوقه‌ای نداشتیم، در راستای مسوولیت‌های اجتماعی، به منظور گازرسانی به مجموعه‌های تحت پوشش کمیته امداد حضرت امام (ره) و بهزیستی، تفاهم‌نامه‌های همکاری به ارزش ۵۰ میلیارد ریال را مبنی بر انجام گازرسانی درون منازل جامعه هدف را امضا کردیم.

طالبی افزود: در بحث گازرسانی به منازل نیازمندان و جوامع هدف بهزیستی و کمیته امداد، آن دستگاه‌ها از طریق پیمانکاران خود کارهای مربوطه را انجام و سپس فاکتور را به ما ارائه می‌دهند که در این خصوص هزینه‌های کمیته امداد را از محل همان مصوبات سفر پرداخت کردیم و منتظر فاکتورهای بهزیستی هستیم.

طالبی یادآور شد: از آنجایی که ۸۰ تا ۸۵ درصد گاز را تحویل مشترکین خانگی در استان می‌دهیم، این میزان مطالبات به نسبت مشترکین استان و در مقایسه با استان‌های مشابه، نشان دهنده متعهدتر بودن مردم گلستان است.

مدیرعامل شرکت گاز گلستان گفت: حدود ۱۰ درصد از کل این مطالبات، مربوط به ادارات، ارگان‌ها، نهادها و سازمان‌های دولتی است که از محل تهاتر با آنها تسویه حساب می‌کنیم.

وی اضافه کرد: البته یک گروه از ادارات که منازل مسکونی و سازمانی و موارد مشابه دارند را به شدت بررسی و تحت نظر قرار خواهیم تا که در صورت پرداخت نکردن معوقات پس از تذکرات لازم، اقدام به قطع گاز آن اماکن خواهیم کرد.

مدیرعامل شرکت گاز گلستان گفت: در راستای بهینه‌سازی مصرف انرژی، موتورخانه‌های منازل شخصی، ادارات و مجتمع‌های تجاری را به صورت رایگان عایق‌کاری می‌کنیم و ضمن نصب رسوب‌گیر، تنظیمات مربوطه را هم انجام می‌دهیم که مصرف گاز پایین و در حد مطلوب و دمای مورد نیاز باشد.

طالبی ادامه داد: از محل بهره‌وری براساس قانون بودجه سال جاری، اواخر سال ۱۳۹۹ و اوایل سال گذشته، ۶۰ میلیارد ریال در راستای بهینه‌سازی مصرف انرژی بودجه برای استان در نظر گرفته شده بود.

وی در خصوص مطالبات مصرف گاز مردم در استان، خاطرنشان کرد: ما گاز را به صورت سَلَف‌فروشی در اختیار مردم قرار می‌دهیم که در واقع ما گاز را بین مردم و صنایع عرضه می‌کنیم، آنها مصرف می‌کنند و پس از بررسی کنتورها در بازه‌های زمانی مشخص، میزان مصرف را با هزینه‌های تولید و انتقال و سایر موارد محاسبه می‌کنیم و مهلتی مشخص برای پرداخت قرار می‌دهیم.

وی افزود: بخشی از معوقات با توجه به مهلت پرداخت در قبوض منطقی است و در حالت عادی حدود هزار میلیارد ریال از مشترکین مطالبات و معوقات داریم .

 

ارسال نظر

آخرین اخبار