مدیر عامل مخابرات منطقه گلستان:

مدیر عامل مخابرات منطقه گلستان گفت: گلستان جزو 4 استان اول کشور در اجرای طرح فیبر نوری برای توسعه مخابراتی و اینترنتی در کشور است.

جزو 4 استان اول کشور در اجرای فیبر نوری هستیم/ راه اندازی نخستین سایت 5G در مرکز استان

به گزارش خبرنگار گلستان 24، غلامعلی شهمرادی ظهر امروز در نشست خبری اظهار کرد: توسعه فیبر نوری یکی از دستاوردهای مهم مخابرات در استان است که به صورت مستمر در حال اجرا است و بسیاری از ترافیک های مکالمه ای و اینترنتی با توسعه این بخش مرتفع می شود.

وی افزود: با توجه به اینکه گلستان جزو استان های پیشرو در بحث اجرای زیر ساخت های مخابراتی است لذا فیبر نوری با سرعت بسیار زیادی در شهرهای استان در حال انجام است.

شهمرادی گفت: بحث گذر از شبکه های مسی به سمت فیبر نوری یکی از مهم ترین برنامه ها در کشور است که گلستان در اجرای طرح توانسته گام های بلندی بردارد.

وی ادامه داد: در حال حاضر 3 هزار کیلومتر فیبر نوری در استان اجرا شده 800 کیلومتر آن در شهرهای استان و 600 کیلومترربرای اتصال شهرهای استان به یکدیگر انجام شده و 1600 کیلومتر دیگر بر میگردد به فیبر نوری در روستاها که موجب افزایش سرعت اینترنت و تلفن در همه نقاط استان می شود.

مدیر عامل مخابرات منطقه گلستان اظهار کرد: هم اکنون 423 روستای استان از ارتباط فیبر نوری استفاده می کنند.

وی با اشاره به اینکه شبکه مسی از محدودیت هایی زیادی برخوردار است، بیان کرد: توسعه فیبر نوری دیگر محدودیت هایی از جمله بعد مسافت، سرعت و ترافیک شبکه که بع دلیل استفاده از کابل های مسی بود را نخواهد داشت.

شهمرادی تصریح کرد: تعداد 510 دکل همراه اول در استان مشغول به کار هستند که از این تعداد 210 دکل در نقاط شهری، 230 دکل در نقاط روستایی و 80 دکل در جاده های استان نصب شده اند.

وی افزود: گلستان جزو استان های پیشرو در به روز رسانی دکل های مخابراتی هستیم که در حال حاضر فقط 6 دکل 2G در استان داریم که بنا داریم تا اخر سال این تعداد نیز به 4G تبدیل خواهد شد.

شهمرادی گفت: 96درصد روستاهای استان اینترنت پر سرعت دارند و در این زمینه جزو 5 استان برتر کشور هستیم.و بنا داریم این پوشش را به زودی به صد درصد برسانیم.

وی ادامه داد: برای نصب هر دکل بالغ بر 4 میلیارد تومان هزینه می شود ونخستین استان کشور در نصب اولین دکل 5G هستیم و در نظر داریم این دکل ها را در 5 نقطه دیگر استان نیز راه اندازی کنیم.

 

ارسال نظر

آخرین اخبار