مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای گلستان:

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای گلستان گفت: نظافت و رنگ آمیزی پایه های تابلو و علائم و زیباسازی و منظرآرایی راه های استان در آستانه عید نوروز انجام می شود.

نظافت و رنگ آمیزی پایه های تابلو و علائم راه های استان در آستانه عید نوروز

به گزارش خبرنگار گلستان 24، عادل مصدقی امروز در جلسه شورای راهداری  که با محوریت کمیته خدمات سفر نوروز 1402 با حضور مهدی ملک مدیرکل راه و شهرسازی و رئیس شورای هماهنگی دستگاههای تابعه وزارت راه و شهرسازی در استان و عیسی مهری مشاور وی، برگزار شد، اظهار کرد:  پیرو تکالیف کمیته ایمنی و حمل و نقل ستاد اجرایی خدمات سفر استان و تاکید و انتظار استاندار گلستان از مجموعه راهداری و حمل و نقل با توجه به اهمیت کار، مسوولیت این بخش بیش از پیش و دوچندان است.

وی بنا بر تحلیل های بعمل آمده وهمزمانی ماه مبارک رمضان با نوروز، زمان شروع سفرهای نوروزی را از 15 اسفندماه اعلام کرد و ادامه داد: مجموعه راهداری و حمل و نقل تمام تلاش خود را بر آراستگی و ایمن سازی جاده ها با استفاده از نیروها و ماشین آلات موجود و اعتبارات ابلاغی خواهد گذاشت تا تغییرات چشمگیر راهها را شاهد باشیم.

مصدقی افزود: علاوه بر داشته های موجود از کارگران فصلی و ظرفیت پیمانکاران طرف قرارداد نیز جهت نظافت و پاکیزگی، منظرآرایی با کاشت نهال، لکه گیری، خط کشی، تعمیر و بازسازی و رنگ آمیزی تابلو و علائم و روشنایی ها بویژه در راههای شریانی از جمله محور گرگان- آق قلا (محدوده فرودگاه) و ورودی و خروجی کریدور اصلی نوکنده تا جنگل گلستان استفاده خواهیم کرد.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای گلستان همچنین نظافت و زیبایی و آراستگی مجتمع های خدماتی رفاهی بین راهی و نمازخانه های زیرمجموعه را هم یکی از موضوعات مهم و مورد تاکید استاندار معزز دانست و گفت: انجام و استمرار این موضوع با تیمی متشکل از دانشگاه علوم پزشکی ؛ تعزیرات حکومتی، شرکت نفت و روسای شهرستان های راهداری و حمل و نقل و طی جلسه با مسوولان مجتمع ها رفع خواهد شد.

مصدقی تصریح کرد: به جهت کاهش تصادفات جاده ای بویژه در نقاط پرتصادف راههای استان از دستگاههای تابعه وزارت راه و شهرسازی در استان نظیر راه و شهرسازی، شرکت ساخت و راهداری و حمل و نقل خواسته شده با دستگاههای چراغ گردان در آن نقاط در نوروز حضور یابند.

به گفته وی، در همین راستا برای پاکسازی محورها روزی را در اسفندماه برای پاکسازی محورها با هماهنگی شهرداری ها و منابع طبیعی اختصاص می دهیم.

مصدقی یادآورشد که با پشتیبانی های مادی و معنوی شهرستان ها و بکارگیری مشارکت صنوف بخش حمل و نقل و ظرفیت پیمانکاران از مجموعه حمایت می شود تا سفری امن و با کمترین تصادفات را برای کاربران جاده ای در ایام نوروز فراهم سازیم.

مدیرکل راه و شهرسازی و رئیس شورای هماهنگی دستگاههای تابعه وزارت راه و شهرسازی در استان نیز در این نشست با تبریک عید مبعث و خداقوت به خانواده بزرگ راهداری و حمل و نقل جاده ای گفت: بنا به توصیف استاندار، اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای نیروی جهادی و تحول آفرین راههای استان است و این موضوع بدون تلاش شبانه روزی تمام عوامل ستادی و شهرستانی میسر نیست.

مهدی ملک افزود: برای موضوعات مشترک مجموعه راه و شهرسازی مانند جاده بندر ترکمن-آق قلا و غیره با تشکیل تیم هماهنگی متشکل از معاونین سه حوزه راهداری و حمل و نقل و راه و شهرسازی و شرکت ساخت پیگیری می شود.

وی برای تخصیص زمین های دولتی و ملی و پرونده های حقوقی این مجموعه نیز اعلام مساعدت و همکاری کرد.

آسفالت راهها، افزایش اعتبارات فصل حمل و نقل، اختصاص زمین برای هدایت دستفروشان، توجه به راههای روستایی در ایام نوروز و مجتمع های خدماتی و سایر موارد از موضوعات مهم مطرح شده در این جلسه از ناحیه معاونین و روسای شهرستانی اداره کل بود.

 

ارسال نظر

آخرین اخبار