استاندار گلستان:

استاندار گلستان گفت: طرح گردشگری آشوراده متوقف نشده است و برای اجرای طرح در 5 هکتار در حال رایزنی برای ورود سرمایه گذار هستیم.

طرح گردشگری آشوراده متوقف نشده/مازندران در محدوده استان حق اظهار نظر ندارد

به گزارش خبرنگار گلستان 24، علی محمد زنگانه صبح امروز در آخرین نشست خبری در روزهای پایانی سال اظهار کرد: برای اجرای طرح در سطح 22 هکتار آشوراده نیز جاده دسترسی آن به طول 700متر آماده شده است و تجهیزات نیز به برای اجرای طرح به آنجا برده شده است.

وی افزود: طبیعت گردی گسترده مورد توافق ما و شورای عالی معماری و شهرسازی است و وقتی ذر ابعاد قانونی اجرارشود برای اجرای آن مشکلی پیش، نمی آید.

زنگانه افزود: در حال پیگیری مصوبه معطل مانده طبیعت گردی آشوراده که از دستورهای رییس جمهور نیز بوده است با دبیر شورای عالی نعماری و شهرسازی هستیم.

استاندار گفت: اینکه در سنوات گذشته مدام استان دیگری در محدوده سیاسی استان در جهت ایحاد طرح های گردشگری استان اظهار نظر و دخالت میکرد که به هیچ عنوان قانونی نبود و در دولت سیزدهم و از زمان که اینجانب بر این مسند قرار گرفتم با جدیت بعد از سفر ریاست جمهور و تصویب طرح گردشگری آشوراده تا انجا که به محدوده استان مرتبط است به دنبال اجرایی شدن آن هستیم.

وی افزود: تله کابین گرگاان و علی آباد از مهم ترین طرح های گردشگری استان هستند که با جدیت به دنبال اجرایی شدن آن هستیم.

زنگانه افزود: قول میدهم به زودی کلنگ زنی طرح تله کابین گرگان را با رعایت ضوابط محیط زیستی اجرایی کنیم.

وی افزود: با جلساتی که با سازمان محیط زیست گذاشته شده مقرر شده مطالعات لازم توسط مشاور انجام شود و در پایان فروردین ماه 1402 مورد تصویب نهایی قرار گیرد.

وی با اشاره به اینکه برخی که شهروند این استان نیستند به بهانه دوستدار بودن محیط زیست در راه توسعه استان سنگ اندازی می کنند، بیان کرد: به هیچ عنوان اجازه نمیدهیم طرح های گردشگری توسعه ای استان با سنگ اندازی برخی به تعویق بیفتد.

وی ادامه داد: این افراد با مداخلات مداوم خود نهذفقط محیط زیست را حفظ نکردند که در برخی مواقع به دلیل عدم توسعه گردشگری بسیاری از مکان های طبیعی استان از جمله خلیج گرگان را دچار خسارت کردند.

به گفته زنگانه رسانه ها نقش مهمی در اجرای طرح های گردشگری و حمایت از آنها و شکست تریبون های خارج از استان را که موجب عدم توسعه استان می شوند را دارند.

وی بیان کرد: مصوبه اجرای طرح طبیعت گردی در قالب تفرج گسترده تحصیل شده و اجرای عملیات در عرصه ۲۲ هکتاری هیچ تعارض و منافاتی با مجوزهای موجود ندارد.

زنگانه گفت: دستور صریح رئیس جمهور برای اجرای این مصوبه ملاک اصلی کار است و همه نهادها مکلف به تمکین در برابر آن هستند.

 

ارسال نظر

آخرین اخبار