مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای گلستان از اختصاص ۱۱ هزار و ۲۰۰ میلیارد ریال اعتبار به حوزه راه‌های اصلی و روستایی این استان درسال قبل خبر داد و گفت: هشت هزار میلیارد ریال از این اعتبار از منابع ملی و نشانه اهتمام ویژه دولت به بهسازی راه‌های ارتباطی گلستان است.

تخصیص اعتبار ۱۱ هزار میلیارد ریالی، نشانه اهتمام دولت به بهسازی راه‌های گلستان است

به گزارش گلستان 24، عادل مصدقی امروز درجمع خبرنگاران گنبدی اظهار کرد: با این اعتبار که از منابع ملی و استانی، محرومیت زدایی، سفر اسفند سال ۱۴۰۰ رییس جمهور و نیز سفر علی نیکزاد نائب رییس اول و اعضای کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی به گلستان بود، ۳۴ پروژه درحوزه بهسازی راه‌های ارتباطی و ناوگان راهداری این استان اجرا شدند.

وی، بهسازی و توسعه، لکه گیری و روکش آسفالت و تعمیر و احداث ابنیه فنی و تعریض جاده‌های اصلی و روستایی گلستان و نیز تعمیر و بازسازی ناوگان راهداری و راهدارخانه‌های این استان را بخشی از پروژه‌های تعریف و اجرا شده از محل منابع تخصیصی درسال گذشته برشمرد و اضافه کرد: از مجموع ۳۴ پروژه تعریف شده ۲۷ مورد از منابع ملی و بقیه از منابع استانی اجرا شده یا درحال اجرا است.

مصدقی بیان داشت: تعریض جاده آق قلا - بندرترکمن به‌طول ۱۰ کیلومتر با اعتبار ۳۵۰ میلیارد ریال و تکمیل تقاطع غیر همسطح در جاده فاضل آباد - علی آبادکتول به‌عنوان یکی از محورهای اصلی گرگان - مشهد با ۴۵۰ میلیارد ریال از پروژه‌های شاخص اجرا شده گلستان از محل اعتبارات ملی و استانی است.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای گلستان، بهسازی ۱۹۰ کیلومتر شبکه روشنایی جاده‌های ارتباطی استان و نگهداری آن، در حال احداث بودن ۲۵ کیلومتر شبکه روشنایی جدید حدفاصل علی‌آبادکتول به آزادشهر و رامیان با اولویت نقاط مسکونی و پرتصادف و احداث ۱۰ دستگاه دوربرگردان استاندارد که سه مورد آن شامل "پشمک پناده، اسلام آباد و ده حسن خان" درحوزه شهرستان گنبدکاووس واقع است را از دیگر پروژه‌های شاخص این اداره کل از منابع ملی و استانی برشمرد.

وی اظهار کرد: پارسال بالغ بر هزار میلیارد ریال اعتبار برای ایمن سازی، بهسازی، تعریض و توسعه راه‌های اصلی و روستایی گنبدکاووس از محل اعتبارات ملی و استانی، سفر رییس جمهور، محرومیت زدایی و سفر نائب رییس اول و اعضای کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی به گلستان و این شهرستان تخصیص یافته و درحال هزینه است.

مصدقی، روکش آسفالت جاده موسوم به خط آلمان به‌طول ۱۷ کیلومتر و با اعتبار ۱۷۰ میلیارد ریال، بهسازی و آسفالت محور آق آباد به حاجی قوشان به‌طول ۱۵ کیلومتر و با اعتبار ۲۰۰ میلیارد ریال و احداث یک دهنه پل در روستای بی بی شیروان با اعتبار ۳۰ میلیارد ریال را از مهمترین پروژه‌های شاخص حوزه راه‌های ارتباطی گنبدکاووس برشمرد و گفت: آسفالت یا روکش آسفالت جاده سه روستای "ملک علی تپه، صیادی، ایگدر علیا" این شهرستان هم با اعتبار پیش بینی شده ۲۰۰ میلیارد ریال در دستور کار قرار دارد.

به گفته وی، از مجموع ۷۶۰ میلیارد ریال اعتبار تخصیصی به اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای گلستان از منابع محرومیت زدایی درسال گذشته، ۱۰۰ میلیارد ریال سهم گنبدکاووس بود که آسفالت یا روکش آسفالت برخی جاده‌های روستایی این شهرستان از جمله "بیشیک تپه، قره کسلخه، آراقویی، پشه لر و قلیچ ملا" در دستور کار قرار گرفته است.

مصدقی همچنین بیان کرد: اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای گلستان درسال جاری پیگیر تخصیص اعتبارات بیشتری نبست به سال قبل از منابع ملی و استانی است و پیشنهادهای لازم دراین خصوص را به سازمان راهداری کشور و کمیته‌های برنامه ریزی استان و شهرستان‌ها داد.

 

ارسال نظر

آخرین اخبار