معاون عمران روستایی بنیاد مسکن انقلاب اسلامی کشور:

معاون عمران روستایی بنیاد مسکن انقلاب اسلامی کشور گفت: وضعیت گلستان در بحث اجرای طرح‌های هادی از شاخص کشوری بهتر است و تاکنون ۷۴ درصد از روستاهای این استان از این نعمت برخوردار شده اند.

گلستان در بحث اجرای طرح‌های هادی از شاخص کشوری بهتر است

به گزارش خبرنگار گلستان 24، غلامرضا صالحی امروز در مراسم متمرکز افتتاح و آغاز عملیات اجرایی پروژه‌های بنیاد مسکن گلستان در روستای ارازگل شهرستان رامیان، تهیه و بازنگری طرح‌های هادی را از رویکردهای اصلی بنیاد مسکن دانست و اظهارکرد: در استان گلستان تاکنون ۶۴ درصد طرح‌های هادی روستاها بازنگری شده و بازنگری ۱۰۰ روستا در برنامه سال ۱۴۰۲ است و با تخصیص اعتبارات از ردیف ملی تلاش می شود ظرف سه سال آینده تمام روستاهای بالای ۲۰ خانوار این استان برای تامین نیازهای مسکونی و توسعه سرانه خدماتی بازنگری شود.

وی افزود: تلاش داریم در یک ضرب الاجل ۲ ساله تمام معابر درجه یک و دو روستایی کشور را بهسازی کنیم و طرح هادی را به اتمام برسانیم.

معاون بنیاد مسکن، افزایش سقف اعتبارات روستایی را از دیگر برنامه‌های امسال دانست و افزود: افزایش سقف اعتبارات به تکمیل طرح‌های نیمه تمام روستایی کمک خواهد کرد.

صالحی از افزایش سهمیه قیر بنیاد مسکن خبر داد و گفت : حدود چهار هزار میلیارد تومان سهمیه قیر بنیاد مسکن در سال ۱۴۰۲ است که در مقایسه با سه هزار و ۸۰۰ میلیارد تومان قیر سال گذشته که برای اجرای چهار هزار و ۵۰۰ کیلومتر آسفالت معابر ۶ هزار روستای کشور صرف شد، روند افزایشی را نشان می‌دهد.

وی گفت: با توجه به سرریز جمعیتی که امروزه به واسطه افزایش اجاره و قیمت مسکن از شهرها صورت می‌گیرد، نیازمند توسعه روستاها هستیم.

 

ارسال نظر

آخرین اخبار