مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای گلستان:

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای گلستان گفت: حدود ۱۷ هزار و ۵۰۰ دستگاه کامیون و کامیونت محصولات کشاورزی بهاره این استان در بازه زمانی اواخر اردیبهشت ماه تا نیمه فصل تابستان را از مزرعه به کارخانه یا انبار حمل می‌کنند.

۱۷ هزار و ۵۰۰ کامیون، محصولات کشاورزی بهاره گلستان را جابه‌جا می‌کنند

به گزارش گلستان 24، عادل مصدقیاظهار کرد: از این تعداد، ۸ هزار و ۷۰۰ دستگاه کامیون و حدود ۳ هزار و ۸۰۰ دستگاه کامیونت از داخل استان و ۵ هزار دستگاه کامیون هم با فراخوان از استان‌های همجوار برای حمل محصولات کشاورزی استفاده می‌شود.

وی ادامه داد: عمده جابجایی محصولات کشاورزی استان شامل گندم، سیب زمینی و دانه روغنی کلزا است که برداشت این محصولات از چندروز آینده آغاز خواهد شد.

رییس اداره کالا اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای گلستان به خبرنگار ایرنا گفت: نشست‌های هماهنگی لازم برای ارائه خدمات در حوزه جابجایی محصولات کشاورزی از مزرعه تا مراکز خرید با شرکت‌های حمل و نقل در استان صورت گرفت.

محسن یازرلو افزود: ارسال درخواست فراخوان به استان‌های همجوار برای اعزام کامیون، مرمت حاشیه راه‌های ارتباطی محل تخلیه محصول زراعی در مراکز خرید تضمینی، توصیه برای استفاده از چادرو درزگیر با هدف ممانعت از ریزش محصول از کامیون، ترغیب کشاورزان به استفاده از کامیون و کامیونت دارای بارنامه، اعلام نرخ واقعی حمل محصول به دستگاه‌های متولی خرید تضمینی از جمله اقدامات انجام شده برای آمادگی در حمل محصولات کشاورزی استان است.

 

ارسال نظر

آخرین اخبار