معاون حمل و نقل اداره‌کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای گلستان:

معاون حمل و نقل اداره‌کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای گلستان گفت: امسال یک میلیون و ۷۰۰ هزار تُن محصولات کشاورزی تولیدی این استان با مدیریت این اداره کل از مزرعه به مراکز خریدتضمینی، کارخانه های فرآوری و بازار داخلی و سایر استان ها حمل شود.

امسال یک میلیون و ۷۰۰ هزار تُن محصولات کشاورزی در گلستان جابجا می‌شود

به گزارش گلستان 24، ایوب میرشاهی اظهار کرد: برای جابجایی محصولات کشاورزی تولیدی در استان از جمله  باقلا، نخود فرنگی، گندم، جو، کلزا، توت فرنگی، سیب زمینی و چغندر قند از ظرفیت هشت هزار کامیون و ۲ هزار کامیونت داخل استان و حدود ۲ هزار کامیون مهاجر از سایر استان های کشور استفاده می شود.

وی ادامه داد:  کار انتقال محصولات کشاورزی با برداشت نخود و باقلا از ابتدای اردیبهشت ماه آغاز شده و تاکنون ۱۳هزار تُن از این محصولات مازاد به سایر استان های کشور حمل شده است.

وی اضافه کرد: علاوه بر این، برداشت سیب زمینی هم از سطح پنج هزار و ۲۵۰ هکتار با برآورد ۱۳۰ هزار تُن طی چند روز اخیر آغاز شده است.

میرشاهی یادآور شد: گندم که بیشترین تولید محصولات کشاورزی گلستان را شامل می شود،اوج جابجایی این محصول از خرداد ماه تا تیرماه بوده و با هماهنگی دستگاه های مرتبط، کامیون های موردنیاز حمل محصول از مزرعه تا مراکز خرید تضمینی در استان تامین و بدون دغدغه اجرا می شود.

به گفته وی مطابق گزارش سازمان جهادکشاورزی استان در سال زراعی جاری از سطح ۳۷۵ هزار هکتار گندم کشت شده، تولید ۹۳۰ هزار تُن محصول برآورد شده است.

میرشاهی به کشاورزان توصیه کرد برای حمل محصولات کشاورزی از مزرعه به مراکز خرید بارنامه تهیه کنند تا از سرقت احتمالی پیشگیری شود.

وی در حوزه نرخ حمل محصولات کشاورزی افزود: دهم اردیبهشت سال جاری ۳۵ درصد نسبت به آخرین نرخ کرایه حمل بار در سال ۱۴۰۰، افزایش داده شده است.

جلوگیری از ریزش محصول  

رییس اداره کالا اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای گلستان گفت: رعایت درزگیری و چادرکشی ناوگان حمل گندم و جو به هنگام انتقال این محصولات از مزرعه به مراکز خرید الزامی بوده و به رانندگان کامیون تاکید می شود که برای جلوگیری از هدررفت محصولات به این مساله توجه داشته باشند.

محسن یازرلو افزود: با توجه به شروع برداشت محصولات کشاورزی راهبردی از جمله گندم، جو و کلزا در استان، لازم است نکات ایمنی و ظرفیت حمل و نقل این محصولات از مزارع تا مراکز تخلیه توجه و رعایت شود.

وی از رانندگان تقاضا کرد که از حمل و نقل محصولات کشاورزی بیش از ظرفیت ناوگان جلوگیری کنند و با عایق بندی و پوشش درزهای ناوگان مانع از ریزش و هدر رفت آنها شوند.

به گفته وی به طور میانگین صدور بارنامه حمل محصولات کشاورزی گلستان در فصل برداشت بیش از 2 هزار بارنامه در روز است.

یازرلو اضافه کرد: در این استان ۷۹ شرکت در بخش حمل و نقل کالا با ۱۲ هزار و ۶۵۰ راننده فعالیت دارند.

 

ارسال نظر

آخرین اخبار