دبیر کمیسیون قضایی مجلس:

دبیر کمیسیون قضایی مجلس شورای اسلامی گفت: برنامه توسعه هفتم گامی موثر برای پنج سال آینده این مرز و بوم بوده و باید بررسی آن با دقت انجام شود.

برنامه هفتم توسعه گامی موثر برای آینده کشور است/ لزوم ارتباط اتاق بازرگانی با مجلس

به گزارش گلستان 24، هاجر چنارانی امروز در نشست با اعضای هیات نمایندگان اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی استان گلستان در گرگان، اظهار کرد: پیش‌بینی می‌شود بررسی برنامه هفتم توسعه کشور در مجلس شورای اسلامی سه الی چهار ماه طول خواهد کشید.

وی تاکید کرد: در بررسی برنامه مزبور از بیانات رهبر معظم انقلاب به خوبی استفاده خواهد شد.

لزوم ارتباط اتاق بازرگانی با مجلس شورای اسلامی

دبیر کمیسیون قضایی مجلس شورای اسلامی گفت: اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی استان‌ها باید ارتباط خود را در طرح مسائل و مشکلات در حوزه های تولید و سرمایه‌گذاری باید با کمیسیون‌های مرتبط از جمله قضایی بیشتر کنند.

چنارانی ادامه داد: انتقال مسائل و مشکلات از سوی تولیدکنندگان کشور به کمیسیون قضایی می‌تواند سریع‌تر بسیاری از موانع سر راه فعالیت آنها را برطرف کند.

رسیدگی به مسائل و مشکلات تولیدکنندگان مطابق اولویت‌بندی

نماینده مردم گرگان و آق‌قلا در مجلس شورای اسلامی گفت: باید فهرست مسائل و مشکلات پیشرو تولیدکنندگان تهیه و براساس اولویت برای حل آنها تلاش شود.

غلامرضا منتظری تاکید کرد: به جای اندیشه جذب سرمایه‌گذاری باشیم باید به فکر حال و روز تولیدکنندگان فعلی در کشور باشیم.

وی افزود: به دستگاه‌های قضائیه و مجریه هم باید تکلیف شود تا بیشتر از گذشته دغدغه سر راه تولیدکنندگان کشور را پیگیر کنند.

رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی گرگان هم با اشاره به اینکه اکنون تولید و سرمایه‌گذاری در کشور نیاز به حمایت ویژه دارد، گفت: از مجلس شورای اسلامی انتظار داریم که در رابطه با حل موانع قوانین و تسهیل آن با بخش خصوصی، گفتمان بیشتری داشته باشند.

امیر یوسفی افزود: بخش خصوصی در شتاب بخشیدن به مسیر افزایش تولید توسعه کشور می‌تواند نقش به سزایی ایفا کند و ضرورت حمایت و همراهی مجلس، دولت و قضائیه را هم بیشتر می‌کند.

وی یادآور شد: رهبر معظم انقلاب برای حمایت از تولید و سرمایه‌گذاری در کشور تاکید دارند و برای شتاب در این مسیر باید قوانین دست و پاگیر این حوزه حل شود چون تحریم‌های ظالمانه دشمنان طی سال‌های اخیر به بسیاری از تولیدکنندگان خسارت وارد کرده است.

در این نشست، تعدادی از اعضای هیات مدیره اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی گرگان، رفع موانع برگشت ارز صادر کنندگان، تامین مواد اولیه تولید و برخورد با قاچاق واردات برخی از کالاها، رسیدگی ویژه به پرونده‌های بازرگانان در دستگاه قضایی، تعیین تکلیف اجرا ارزش افزوده برای تولیدکننده در سال جاری، حمایت از تولیدکنندگان محصولات کشاورزی و صنعت مرغ تاکید کردند.

 

ارسال نظر

آخرین اخبار