خام‌فروشی و وجود هزار و ۲۰۰ طرح نیمه تمام، از جمله مشکلات سال‌های اخیر گلستان است که هیچ کدام از برنامه‌های اجرا شده گذشته منجر به رفع این نارسایی‌ها نشد اما با اهتمام استاندار دولت سیزدهم و تدوین نقشه راه توسعه و رونق استان، امید به رفع این کمبودها افزایش یافت.

تدوین نقشه راه توسعه و رونق گلستان، گام بلند دولت سیزدهم برای حل مشکلات هیرکان

به گزارش گلستان ۲۴؛ به نقل از ایرنا، کارشناسان معتقدند که گلستان بیش از آن که نیازمند بودجه برای حل مشکلات و کمبودهایش باشد، به برنامه درست و هدفمند برای پیشبرد فعالیت ها احتیاج دارد تا علاوه بر صرف به موقع و دقیق بودجه، از اتلاف آن جلوگیری شده و سرمایه های کشور و استان به دلیل نبود هدف‌گذاری مشخص بر باد نرود.

افزون بر ۱۰۰ روز از حضور علی‌محمد زنگانه در استانداری گلستان می گذرد که در این مدت افزایش تعامل با گروه ها و اقوام، برگزاری نشست های متعدد ملی برای جذب اعتبارات و تکمیل هزاران طرح نیمه تمام و در کنار آن، رویکرد مردم محور و تعامل دوسویه و بدون واسطه با مردم در اولویت دهمین استاندار گلستان قرار گرفت.

نماینده مردم حوزه انتخابیه غرب گلستان در مجلس شورای اسلامی گفت :‌ ترکمن ها و سیستانی ها  بخش قابل توجهی از جمعیت استان را تشکیل می دهند و انتظار داریم انتصاب ها بر اساس شایسته سالاری و توانمندی افراد باشد.

عبدالجلال ایری اظهار داشت: بر اساس تاکید چند باره رییس جمهور، اصل در انتخاب مدیران استان باید  توانمندی و شایستگی باشد که این رویکرد مورد توجه همیشگی استاندار گلستان قرار دارد و انتظار داریم این رویه ادامه داشته باشد.

حضور بدون واسطه میان مردم، الگوی رفتاری رییس جمهور برای مدیران

وی بیان کرد: استاندار گلستان با الگو گرفتن از رویکرد رییس جمهور حضور بدون واسطه در بین مردم را دنبال می کند که رویه مقبول و ثمر بخشی است.

 وی فعالیت ۱۰۰ روزه را برای بررسی عملکرد استاندار ناکافی دانست و گفت : بخش زیادی از وقت و زمان استاندار صرف امورات اداری و برگزاری نشست های متعدد ملی و استانی شده و از این پس باید ثمره این تلاش ها و رایزنی‌ها را احساس کرد.

نماینده مردم گرگان و آق قلا در مجلس شورای اسلامی هم گفت: رییس جمهور با تمام دغدغه های اداری به طور منظم در بین مردم حاضر می شود از استاندار هم انتظار داریم که به عنوان عالی ترین مقام دستگاه اجرایی کشور این رویه را به نحو مطلوب پیاده کند که خوشبختانه این رویکرد به طور منظم در حال انجام است .

 غلامرضا منتظری یادآور شد :‌حضور مدیران در بین مردم موجب افزایش اعتماد عمومی و خلق امید می شود، حتی اگر گره ای از مشکلات مردم گشوده نشود باز هم این حضور سبب دلگرمی مردم خواهد شد.

استاندار گلستان شب گذشته در گفت و گو با شبکه تلویزیونی استانی به برخی نیازها و کمبودهای گلستان اشاره کرد و با تشریح اقدامات دولت سیزدهم، بر اهتمام مدیران استانی برای حل آن ها تاکید کرد.

به گزارش روز یکشنبه روابط عمومی استانداری گلستان، علی محمد زنگانه به کمبود منابع آبی استان اشاره کرد و گفت: نیاز استان در زمینه تامین آب شرب هزار و ۵۰۰ لیتر بر ثانیه است و از این حیث، گلستان جزو معدود استان‌هایی است که ۹۰ درصد آب شرب آن از منابع زیرزمینی تامین می‌شود.

وی بیان کرد: احداث مخازن و چاه ها و خرید آب کشاورزی اقدامات کوتاه مدتی است که می تواند زمینه کم آبی در تابستان آینده را مرتفع سازد.

زنگانه ادامه داد: در اقدام میان مدت، پیگیر احداث آب شیرین کن برای تامین آب برخی از شهرها هستیم و همچنین در اقدام بلند مدت پروژه سدهای گلستان را دنبال می‌کنیم و برای مثال تلاش داریم کسری ۲ هزار میلیارد تومانی سد نرماب را برای جابجایی روستاها و ایجاد شبکه انتقال را در سفر رئیس جمهور به گلستان و بودجه سنواتی مورد توجه قرار دهیم.

 استاندار گلستان افزود: ۱۱۰ طرح برای رفع چالش های استان در سفر رئیس جمهور به گلستان آماده شده که امیدواریم بتواند زمینه رفع عقب‌ ماندگی‌های استان را ایجاد نماید.

تلاش برای گسترش پوشش بیمه‌ای مردم گلستان

زنگانه بر ضرورت گسترش پوشش بیمه ای مردم گلستان اشاره کرد و گفت: در حال حاضر ۸۰ هزار نفر از مردم استان فاقد هرگونه بیمه هستند که با همکاری بیمه سلامت در طرح شهید دکتر عباسی تلاش داریم آنها را تحت پوشش بیمه‌ای قرار دهیم.

 استاندار گلستان به تاکید دولت برای خانه دار کردن مردم اشاره کرد و گفت: بر اساس طرح نهضت ملی مسکن مقرر گردیده طی چهار سال حدود ۹۴ هزار واحد مسکونی در گلستان احداث شود که تاکنون ۲۰۰ هکتار معادل نیمی از زمین مورد نیاز اجرای این طرح تملک شد.

زنگانه افزود: این زمین با استفاده از اراضی بنیاد مستضعفان و اراضی مازاد دستگاهها و زمین‌های روستایی تامین گردیده است.

وی به فرارسیدن ایام خرید شب عید اشاره کرد و گفت: مردم برای تامین کالاهای استراتژیک و مورد نیاز شب عید هیچ گونه نگرانی نداشته باشند چرا که ذخیره‌سازی مناسبی در زمینه مرغ ، تخم مرغ، غلات و میوه صورت گرفته است.

 استاندار گلستان به تلاش برای اجرای طرح های بزرگ زیرساختی در استان اشاره کرد و گفت: چند تفاهم‌نامه همکاری با هلدینگ‌های بزرگ کشور منعقد گردیده و برای نمونه تفاهم نامه هفت هزار میلیارد ریالی بین بنیاد برکت شیلات گلستان و استانداری برای پرورش ماهی در قفس با ایجاد اشتغال برای ۱۵ هزار نفر منعقد گردیده که تلاش می کنیم در راستای آن علاوه بر تکمیل فاز چهار هزار هکتاری مجتمع پرورش میگو، فاز ۶ هزار هکتاری این مجتمع و همچنین مجتمع ۵۰۰ هکتاری ماهیان خاویاری را هرچه سریعتر به بهره‌برداری برسانیم.

 زنگانه زهکشی اراضی شوره زار استان را برای بهبود کمیت و کیفیت تولیدات کشاورزی استان موثر دانست و گفت: زهکشی ۲۸۰ هزار هکتار اراضی استان که زمینه تثبیت خاک و افزایش بهره‌وری را فراهم می آورد در دستور کار قرار دارد که تاکنون ۱۱۰ هزار هکتار آن اجرایی شده و مابقی نیز در دست اقدام است

 

ارسال نظر

آخرین اخبار