فرماندار شهرستان گرگان از شروع عملیات احداث آتش بر، در اراضی حاشیه جنگل و زمین های زراعی و نقاط حساس و مستعد به آتش سوزی برای مقابله با آتش سوزی احتمالی در شهرستان گرگان خبر داد.

 احداث " آتش بر" سنگر دفاعی محکم برای مقابله با آتش سوزی های احتمالی

به گزارش گلستان 24، اسماعیل نادری اظهار کرد: همه ساله کشاورزان بعد از برداشت محصول اقدام به آتش زدن کاه و کلش باقی مانده در زمین می کنند بنابراین احداث آتش بر اقدام موثری در مقابله با آتش سوزی های احتمالی در سطح اراضی ملی تلقی می گردد.

وی ضمن اعلام آماده باش کامل نیروهای اطفا حریق در گرگان بیان کرد: تهیه و نصب تابلو و بنرها؛ سازماندهی نیروهای حفاظتی و دیده بان آتش سوزی و بسیج نیروهای بومی و غیره در مناطق بحرانی از جمله کارهای صورت گرفته در راستای پیشگیری از از وقوع حریق در عرصه های ملی شهرستان است.

نادری اظهار داشت: منابع طبیعی ثروت عمومی محسوب می شود و وقوع آتش سوزی ضربه سنگینی به این منابع وارد می کند و به دنبال آن جنگل های هیرکانی که ارزش زیست محیطی بالایی دارند از بین میروند بنابراین لازم است تمام دستگاه های متولی اجرایی در این خصوص پای کار باشند و در این راستا شماره تماس مردمی ۱۵۰۴ آماده دریافت گزارش های مردمی هر گونه آتش سوزی در عرصه های ملی شهرستان است.

 

ارسال نظر

آخرین اخبار