استاندار گلستان:

استاندار گلستان گفت: گلستان جزو 4 استان اول کشور در تنش آبی است و باید برنامه های جامع آب در آن اجرا شود.

گلستان جزو 4 استان تنش آبی در کشور است

به گزارش خبرنگار گلستان 24، علی محمد زنگانه صبح امروز در نشست خبری ، اظهار کر: در حال حاصر استان گلستان همچون سال های گذشته از آبهای زیرزمینی استفاده میکند و به همین دلیل سفره های زیرزمینی توان تامین آب را ندارند.

وی افزود: حفر چاه های جدید برای رفع مشکل آبی روش غلطی بود که فقط نقش مسکن را دارد و نیازمند اجرای راهکاری جدید و بلند مدت هستیم.

زنگانه افزود: اجرای طرح آب شیرین کن و تکمیل سد نرماب دو طرح مهم در حوزه تامین آب برای مردم استان است که تا کنون برای تکمیل سد نرماب تا کنوند900میلیارد تومان هزینه شده و 6 هزار و 600میلیارد تومان دیگر اعتبار نیاز دارد.

وی ادامه داد: خرید تضمینی آب در رابطه با اجرای طرح آب شیرین کن از دریا به وزارت نیرو اعلام شده است.

به گفته زنگانه شب عید امسال 400میلیارد تومان از اعتبارات 1400و سال 1401برای تنش آبی استان اختصاص داده شده است.

استاندار گلستان در رابطه با وجود لکه های نفتی در سواحل استان، گفت:

لکه های تفتی سواحل استان مربوط به نیروگاه نکا است نزدیک به 6 کیلومتر از سواحل استان را پوشانده بود و نیروهای نکا به همراهی نیروهای گلستانی شروع به پاک کردن لکه های بنادر استان کردند که هم اکنون هم مشغول لمه گیری هستند.

نگرانی ما رسیدن لکه ها به مجتمع مبگوی گمیشان بود که خوشبختانه این اتفاق رخ نداد و جلوی آن گرفته شد.

وی افزود: اعتبار تملک دارایی استان بیش از 16 هزار و 236میلیارد تومان رسیده است و این رقم در گذشته 2 هزار و 104 میلیارد تومان بوده است.

زنگانه بیان کرد: در دولت سیزدهم قیمت خرید تضمینی گندم به حدود سه برابر رسیده است و هم اکنون قیمت ان از 5500 تومان به 15 هزار تومان رسییده و میزان خرید تضمینی از 40 هزار تومان در سال 1400به بیش از 840 هزار تن در سال گذشته و امسال حدود 500 هزار تن رسیده است

وی افزود: قمیت خرید تضمینی کلزا نیز از 4 هزار و 660 تومان بهر23 هزار تومان افزایش یافته که افزایش 4 برابری داشته است.

زنگانه گفت: مبلغ 803میلیارد تومان تسهیلات فرزند اوری به 18هزار و 250نفر پرداخت شده است.

وی ادامه داد: همچنین مبلغ 5هزار و 815میلیارد تومان تسهیلات ازدواج به 51هزار و 624نفر پرداخت شده که منجر به کسب رتبه برتر در پرداخت تسهیلات ازدواجی شد.

زنگانه اظهار کرد: تعداد 4 هزار 167پروژه عمرانی با اعتبار 7هزار و 745میلیارد تومان افتتاح و به بهره برداری رسید و تعداد یکهزار و 126پروژه عمرانی با اعتبار 7 هزار و 703میلیارد تومان گلنگ زنی شده است.

 

ارسال نظر

آخرین اخبار