یادداشت؛

یکی از عواملی که این روز ها باعث افزایش چندبرابری قیمت املاک در استان های مختلف کشور شده است،نبود مدیریت کلان کشوری در حوزه مسکن می باشد.

نبود مدیریت صحیح علت اصلی التهاب بازار مسکن

به گزارش گلستان24؛این روز ها شاید در کوچه و خیابان ها اسباب واساسیه برخی از خانوادههای که دیگر توان پرداخت این حجم از اجاره مسکن را ندارند ببینید وتاثر بخورید که چرا صاحب خانه، آنها را به قول معروف(جواب) کرده است.

در همین استان گلستان اگر سری به بنگاه های املاک بزنید با قیمت های سرسام آوری مواجه می شوید که هیچ تطابقی با نوع مسکن،امکانات وتجهیزات آن ندارد.

بطور مثال ملکی در انتهای شهرک های خط کمربرندی گرگان که معمولا به عنوان پایین شهر شناخته می شود  بدون داشتن هیچ امکاناتی و با قدمت ساخت بیش از 20 سال در متراژ زیر 100 متر با قیمیتی جهت اجاره گذاشته شده است که در چند مدت گذشته با این قیمت می توانستید در مکان های بهتر و ساختمان های نوساز خانه اجاره کنید.

البته با افزایش قیمت مصالح ساختمانی هزینه تمام شده ساخت و ساز هم افزایش یافته و این موضوع باعث شده تا صاحبان املاک قیمت های بالایی جهت فروش املاک خود در نظر بگیرند.

با توجه به قیمت تمام شده ساخت مسکن،نرخ های رهن واجاره که این روز ها با توجه به زائقه صاحب ملک شکل میگیرد منطقی نیست و نرخ ها بازار مسکن چیزی حداقل چندبرابر نرخ واقعی بازار می باشد.

یکی دیگر از عواملی که باعث شده تا قیمت مسکن بالابرود عرضه کم در مقابل تقاضای زیاد است،چرا که اگر میزان ازدواج های صورت گرفته را در کنار پروانه های ساخت املاک بگذاریم به خوبی متوجه کمبود مسکن خواهیم شد.

بازارگرم کنی دلالان و برخی از بنگاه داران نیز به التهاب بازار مسکن دامن زده وباعث شده است شخص مستاجر و یا موجر با حضور در بنگاه های املاک به عنوان عمومی ترین جایی که خرید و فروش مسکن در آنجا شکل می گیرد،تحت تاثیر صحبت های آنهاقرار بگیرند.

از طرفی برخی از صاحبان املاک و بساز بفروش ها،مانند دیگر بازار های ملتهب کشور همچون بازار خودرو، ملک خود را خالی نگاه میدارند تا قیمت مسکن دچار افزایش قیمت شود.

جلوگیری از همهی این اتفاقات که باعث شده تا به زندگی مردم فشار بالایی وارد شود ،با مدیریتی صحیح و یک پارچه برطرف خواهد شد.

 

انتهای پیام/

 

 

 

 

ارسال نظر

آخرین اخبار